dinsdag 7 april 2015

Dagelijkse verwijzing uit De Verdwijning van het Universum naar Een Cursus in Wonderen


… Altijd wanneer je bereid bent de Heilige Geest als je leraar te nemen zal Jezus daarin bij je aanwezig zijn. Ook als je niet bereid bent dan zal hij nog bij je zijn. Want zoals hij het in de tekst zegt:

Niets wat God geschapen heeft kan zich tegen jouw beslissing verzetten, zoals niets wat Hij geschapen heeft zich tegen Zijn Wil kan verzetten. God verleende aan jouw wil macht die ik alleen maar kan erkennen ter ere van die van Hem. Ik zal jou helpen als jij wilt zijn zoals ik want ik weet dat wij gelijk zijn. Als jij anders wilt zijn zal ik wachten tot jij anders gaat denken. Ik kan je weliswaar onderwijzen, maar alleen jij kunt kiezen of je luistert naar wat ik onderwijs. Hoe kan het ook anders waar Gods Koninkrijk vrijheid betekent? Vrijheid kan door geen enkel soort tirannie worden geleerd en de volmaakte gelijkheid van al Gods Zonen kan niet worden begrepen door middel van de heerschappij van de ene denkgeest over de andere. Gods Zonen zijn gelijk van wil omdat ze allen de Wil van hun Vader zijn. Dit is de enige les die ik kwam onderwijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten