maandag 1 juni 2015

Dagelijkse verwijzing uit de Verdwijning naar de Cursus


Het enige wat jij je hoeft te herinneren is dat er niemand buiten jou is om je te veroordelen en wat je werkelijk bent kan onmogelijk beïnvloed worden door wat de wereld denkt. Zoals de Cursus je zegt:

Ik hoorde één Stem omdat ik begreep dat ik me niet alleen voor mezelf kon verzoenen. Naar één Stem luisteren houdt de beslissing in Die te delen om Die zelf te kunnen horen. De Denkgeest die in mij was wordt nog steeds onweerstaanbaar aangetrokken tot iedere denkgeest die door God geschapen is, omdat Gods Heelheid de Heelheid van Zijn Zoon is. Jij kunt niet gekwetst worden en jij wilt je broeder niets anders dan jouw heelheid laten zien. Toon hem dat hij jou niet kwetsen kan en reken hem niets aan, of je rekent het jezelf aan. Dit is de betekenis van ‘de andere wang toekeren’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten