donderdag 11 juni 2015

Dagelijkse verwijzing uit de Verdwijning naar de Cursus


En Jezus zegt over de Verzoening: ‘Ik heb de leiding over het Verzoeningsproces dat ik in gang heb gezet. Wanneer jij een van mijn broeders een wonder schenkt, doe je dat aan jouzelf en aan mij. De reden waarom jij mij voorafgaat, is dat ik voor mijn eigen Verzoening geen wonderen nodig heb, maar voor het geval jij tijdelijk faalt, sta ik aan het eind. Mijn aandeel in de Verzoening is het ongedaan maken van alle vergissingen die jij anders niet zou kunnen corrigeren. Wanneer je opnieuw tot het besef van jouw oorspronkelijke staat bent gebracht, word je van nature zelf deel van de Verzoening. Waar je mijn onwilligheid deelt om vergissingen in jezelf en anderen te accepteren, sluit jij je onvermijdelijk aan bij de grote kruistocht ter correctie daarvan; luister naar mijn stem, leer vergissingen ongedaan te maken en onderneem actie om ze te corrigeren. Het vermogen om wonderen te verrichten behoort jou toe. Ik zal de gelegenheid daartoe verschaffen, maar jij moet gereed en bereid zijn. Door ze te verrichten zal je overtuigd raken van dit vermogen, want overtuiging komt met succes. Het vermogen is het potentieel, de verwezenlijking is zijn expressie, en de Verzoening, die de natuurlijke roeping van Gods kinderen is, is het doel.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten