vrijdag 17 juli 2015

Dagelijkse verwijzing uit de Verdwijning naar de Cursus


Als je werkelijk begrijpt dat er buiten jou niemand anders is behalve Christus dan kun je die ander de gift van vergeving en onschuld geven. Dan zal dat zijn hoe je over jezelf denkt, zoals de Cursus je onderricht:

Mijn broeders in de verlossing, laat niet na mijn stem te horen en naar mijn woorden te luisteren. Ik vraag niets anders dan jullie eigen bevrijding. Er is voor de hel geen plaats in een wereld waarvan de lieflijkheid zo intens en alomvattend kan zijn, dat het van daar naar de Hemel nog maar een stap is. Naar jullie vermoeide ogen breng ik een visie van een andere wereld, zo nieuw en zuiver en fris, dat jullie de pijn en smart die jullie voordien zagen, zullen vergeten. Dit is echter een visie die jullie dienen te delen met ieder die je ziet, want anders zal je die zelf niet zien. Deze gave geven is de manier om ze de jouwe te maken. En God heeft in liefdevolle goedheid beschikt dat ze voor jullie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten