woensdag 18 februari 2015

Verwijzing uit De Verdwijning van het Universum naar Een Cursus in Wonderen



Wanneer je alles wat niet van God afkomstig is de macht jou iets aan te doen ontzegt betekent dit niet dat je mensen jou gewoon moet laten aanvallen en dat je je niet zou moeten verdedigen of dat je niet naar de dokter zou gaan wanneer je je ziek voelt. Je moet nooit toestaan dat je iets fysiek wordt aangedaan of gevaar opzoeken of lijden om een punt te bewijzen. De kruisgang was een extreme les. Het is niet noodzakelijk dat jij dit zelf ervaart om er wat van te leren.

Jezus formuleert het zo in de Cursus:

Jij wordt niet vervolgd net zomin als ik dat werd. Er wordt jou niet gevraagd mijn ervaringen te herhalen, omdat de Heilige Geest, die we met elkaar delen, dit overbodig maakt. Om mijn ervaringen constructief te kunnen gebruiken moet je echter nog steeds de manier waarop ik ze heb waargenomen tot je voorbeeld nemen. Mijn en jouw broeders zijn constant bezig met het rechtvaardigen van wat niet te rechtvaardigen valt. Mijn enige les die ik moet onderwijzen zoals ik die heb geleerd is dat geen enkele waarneming die niet met het oordeel van de Heilige Geest overeenstemt gerechtvaardigd kan worden. Ik heb op me genomen te laten zien dat dit in een extreem geval waar was alleen opdat het als een goed leermiddel zou dienen voor hen voor wie de verleiding om toe te geven aan woede en geweld niet zo extreem zou zijn. Ik wil met God dat geen van Zijn Zonen lijden zal.






 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten