donderdag 5 maart 2015

Verwijzing uit De Verdwijning van het Universum naar Een Cursus in Wonderen


De wereld kan geen beelden van jou onderwijzen tenzij jij die zelf wilt leren. Er zal een tijd komen dat alle beelden hebben afgedaan en dat jij ziet dat je niet weet wat jij bent. Naar deze onverzegelde en open denkgeest keert de waarheid ongehinderd en ongebonden terug. Waar zelfconcepten terzijde zijn gelegd wordt de waarheid geopenbaard precies zoals zij is. Wanneer ieder concept in twijfel is getrokken en bevraagd en erkend wordt dat dit op geen enkele veronderstelling berust die standhoudt in het licht, dan is de waarheid vrij om in haar heiligdom binnen te treden, zuiver en vrij van schuld. Er is geen uitspraak die de wereld meer vreest te horen dan deze:

Ik weet niet wat ik ben en daarom weet ik niet wat ik doe, waar ik ben of hoe ik de wereld of mijzelf moet bezien.

Toch wordt in dit leren verlossing geboren. En Wat jij bent zal jou over Zichzelf vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten