zondag 6 september 2015

Dagelijkse verwijzing uit de Verdwijning naar de Cursus

Een degelijke fundering is noodzakelijk vanwege de vaak voorkomende verwarring van angst met ontzag, waarop ik al gewezen heb. Ik heb gezegd dat ontzag misplaatst is met betrekking tot de Zonen van God, omdat je geen ontzag dient te voelen in aanwezigheid van jouw gelijken. Er werd echter ook beklemtoond dat ontzag wél gepast is in Tegenwoordigheid van jouw Schepper. Ik heb zorgvuldig mijn rol in de Verzoening verduidelijkt, zonder die over of onder te belichten. En ik probeer met die van jou hetzelfde te doen. Ik heb onderstreept dat vanwege onze intrinsieke gelijkheid ontzag geen gepaste reactie op mij is. Enkele latere stappen in deze cursus houden echter een directere nadering tot God Zelf in. Het zou onverstandig zijn om zonder zorgvuldige voorbereiding met die stappen te beginnen, want dan zal ontzag met angst worden verward en zal de ervaring eerder traumatisch dan gelukzalig zijn. Genezing komt uiteindelijk van God. Het middel wordt jou zorgvuldig uitgelegd. Openbaring kan jou soms het doel onthullen, maar om het doel te bereiken is het middel nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten