woensdag 3 februari 2021

Les 35 ~ Mijn denkgeest is deel van Die van God. Ik ben heel heilig. Met commentaar door Jezus


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Ik begin altijd met het vermelden dat je gezegend bent omdat jij jezelf niet op die manier waarneemt.

Een belangrijk punt die je de hele dag bij je moet dragen is om jezelf te vergeven voor de misvattingen en het armzalige onderwijs dat je kreeg wat uiteindelijk geleid heeft tot arrogantie, prikkelbaarheid, lust, woede of zelfingenomenheid.

Je hebt veel meningen over jezelf die jou veel pijn bezorgen omdat ze een deel van jouw denkgeest afsluiten. Ze sluiten een deel van je emoties af met als gevolg dat jij jezelf afsluit van een deel van de wereld en de ervaringen die ze jou kunnen bieden.

Wanneer jij jezelf als boos ziet dan wordt dit naar jou teruggekaatst in de wereld waardoor je dus boosheid zult ontmoeten. Als jij jezelf dingen oplegt, zullen mensen jou opleggen dingen te doen en je zal het gevoel hebben dat je een slachtoffer bent van de wereld. Maar herinner je les 11: ik ben niet het slachtoffer van de wereld die ik zie. Al deze percepties maken jouw ervaringen.

Onthoud dus dat als jij jezelf heilig ziet, jij je ervaringen als heilig zal ervaren. Je moet dus weten dat jij in feite een aspect bent van Gods Geest, je bent het alleen maar vergeten. En je wereld weerspiegelt jouw gebrek aan het geloof van deze goddelijkheid.

Jouw goddelijkheid brengt jou naar huis. De shift, de verandering van jouw kennis over jouw verbinding met Al Wat Is - dat je niet verlaten en afgescheiden bent - brengt jou naar huis, naar de waarheid dat je één bent met Al Wat Is – God, het grote universele bewustzijn. Dat is jouw werkelijke thuis. Je bent weg van je natuurlijke thuis waardoor jij je alleen en verlaten voelt.

Maar je hebt gekozen voor deze reis van angst en afscheiding en je doet dit telkens weer als je een liefdeloze gedachte hebt over jezelf, telkens jij jezelf niet als heilig beschouwd.

We willen daarom dat je deze les heel serieus neemt. Ze dient als baken op jouw reis terug naar jouw thuis van liefde.

Ik ben degene die je kent als Jezus en we zien elkaar morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten