dinsdag 9 februari 2021

Les 41 ~ God vergezelt me, waar ik ook ga. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is de meest fundamentele waarheid die jij jezelf de hele dag door kan voorhouden: dat je nooit alleen bent. ‘Ik ben niet alleen. God is altijd bij mij.’

Deze gedachte geeft jou vrede in plaats van dat jij jezelf beschuldigt van dwaasheid, eenzaamheid, verlatenheid, haat, oordeel.
Wanneer je zegt: ‘ik ben nooit alleen, God is bij mij’, geef jij jouw denkgeest een mooi geschenk omdat het jou in en met alles in liefde verbindt. Wanneer jij je aansluit bij deze kennis, bij deze waarheid ben je voortdurend één met God en nooit in de steek gelaten. Je hebt een goed gevoel omdat het de waarheid is.

Herinner je dat jouw begeleidingssysteem op de waarheid reageert door een goed gevoel, het geeft jou een positieve feedback.

Wanneer je dus zegt: ‘ik ben alleen, ik voel mij verlaten, niemand houdt van mij’, dan geeft jouw begeleidingssysteem jou hierop een negatief gevoel en zegt: ‘lief kind, je hebt het mis, doe jezelf dit niet aan’, en het geeft jou een slecht gevoel.

Je hebt nooit geleerd jouw begeleidingssysteem op de juiste manier te interpreteren. Wanneer je in overeenstemming denkt met de waarheid voel jij je op dat moment goed en de gedachte dat God jou overal en altijd vergezelt is een van de meest waarheidsgetrouwe aannames voor de denkgeest.

God vergezelt jou waar je ook gaat omdat jij de heilige Zoon van God bent, je bent een heilig kind van God, je bent een heilige dochter van God (als je liever hebt dat wij het ook op die manier formuleren, dan doen we dat toch). 

Ik ben degene die je kent als Jezus. Niets geeft jou meer profijt dan het gevoel van vrede wanneer je weet dat je verbonden bent met de Bronenergie, met Al Wat Is en dat is de waarheid.

Zelfmoord en depressie scheiden jou van de waarheid. Je bent nooit gescheiden van God. Met je krachtige, creatieve geest kan je geloven dat je dat wel bent, met lijden als gevolg. Dat wil daarom niet zeggen dat het waar is. Nooit word je in de steek gelaten. Ook niet in de dood. Ook niet als je zelfmoord pleegt. Je wordt niet in de steek gelaten. Je wordt opgevangen in de armen van de engelen, naar huis gebracht, verzorgd en gevoed tot je klaar bent om terug te keren en de lessen te leren die je niet kon leren.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Elke vergissing wordt vergeven. Een alles doordringende vergeving voor alles wat je ooit gezegd of gedaan hebt door de misvormde overtuigingen in jouw denken. God is altijd bij je.

We spreken jou morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten