donderdag 11 februari 2021

Les 43 – God is mijn Bron. Los van Hem kan ik niet zien. Met commentaar door Jezus.

 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is belangrijk in te zien dat God jouw bron is. Het is de wonderbaarlijke, zachtaardige, levengevende energie, het is jouw levenskracht. Je bent niet zomaar een willekeurig iets dat ontstaan is in het universum. Je bent bedacht en geschapen door datgene wat we God noemen.

Je bent echter afgezakt in de afscheiding en vergeten wie je bent en waarom je hier bent. Daarom doe je deze lessen, om jouw heiligheid opnieuw te kennen en bewust te worden van die bijzondere plek die je inneemt in de Denkgeest van God.
Je bent niet specialer dan wie dan ook, maar als een unieke manifestatie in de Geest van God is het belangrijk te weten dat je eigenschappen hebt die duidelijker zullen worden wanneer de onjuiste en verwarde gedachten uit je geest verdwenen zijn. 

Velen hebben het hier moeilijk mee. Je vraagt je af wat je doel is. Je hoopt misschien op een leukere job of op een of andere geïnspireerde baan die jouw leven rijker kan maken, die jou meer vervulling zal geven.
Het zijn dingen die duidelijker zullen worden naarmate de rommel en het puin uit je denken is opgeruimd.

Lijkt jou dat niet logisch om eens over na te denken?

Wanneer je teveel onjuiste gedachten hebt, teveel vervuilde gedachten, is het moeilijk om duidelijk leiding te ontvangen over de beslissingen of de keuzes die je moet maken. Het is dan ook de reden waarom zovelen verward zijn over hun leven, waarom lichamen niet gezond zijn, waarom relaties verstoord zijn of niet goed functioneren.
Er zijn teveel dingen in de denkgeest die jou van je stuk brengen omdat ze niet waar zijn, maar waarop je reageert alsof dat wel het geval is. Je denkt dat je een lichaam bent en dat je dood bent als jouw lichaam dood gaat. Maar dat is dus niet juist. Je bent niet een lichaam, jij drijft het lichaam aan. Je bent de maker van het lichaam in de zin dat het zonder jou niet kan bestaan.

Je hebt het niet nodig en dit is een gedachte die uiteindelijk comfortabeler zal klinken naarmate je vordert met deze lessen zoals ze voorgesteld zijn.

Je bent een mooie gedachte in de Denkgeest van God. Dat ben je altijd geweest en dat zal je ook altijd zijn.
Het lichaam is van voorbijgaande aard en is niet wat jij bent.

Wanneer ik op Aarde geïncarneerd was en gekruisigd werd, bewees ik dat ik niet het lichaam was dat men dacht dat ik was. Ik had in mijn denken dat punt van bewustzijn bereikt. Er waren niet langer onjuiste, vervuilde gedachten in mijn denken aanwezig die konden leiden tot pijn, die losgekoppeld waren van mijn Vader of die aanleiding gaven tot angst.

Ik had die ervaring om hiermee het vermogen aan te tonen dat de fysieke, materiële wereld overstegen kon worden. Hier werken we dan ook naartoe. Alles wat ik gedaan heb kan jij ook naarmate je evolueert, opruimt en dichter bij liefde komt.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We verwachten niet dat je dit alles met heel je hart kan aanvaarden, maar toch willen we jou eraan herinneren dat je inderdaad net zoals ik bent. Ik ben slechts je oudere broer die iets eerder en al iets langer dit pad van de liefde bewandel en ik roep je op om met mij op stap te gaan op dezelfde weg, de weg die geen lijden kent.

Ik ben degene die je kent als Jezus en we zien jou morgen terug.

 


2 opmerkingen:

  1. Dank voor je vertalingen van Tina Spalding de prachtige steun die Jezus geeft is erg welkom en behulpzaam in mijn voortgang in ECIW

    BeantwoordenVerwijderen