donderdag 25 februari 2021

Les 57 ~ Herhaling van de lessen 31-35. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit zijn woorden (de woorden van de herhalingslessen) die jou een goed gevoel geven. Ze geven je hoop. Ze pompen geen angst door je geest en hart. Ze kalmeren. Ze schenken jou vrede. Het is het bewijs dat door het trainen van je denkgeest er ook in je fysieke lichaam een transformatie gebeurt.

Zoiets wordt jou niet bijgebracht door de samenleving. Die leert jou dat het trainen van je lichaam een fysieke aangelegenheid is. Dat is het niet. Het is het werk van je denkgeest.
Het is je denkgeest die jou aanzet om een wandeling te gaan maken, om een donut te eten, om een paar sit-ups te doen. Het is de denkgeest en altijd de denkgeest.

Dus, terwijl je de lessen herhaalt, is het belangrijk dat je, als onderdeel van de lessen, ook hier bij stilstaat, dat alles wat jij vandaag in jouw leven tegenkomt beïnvloed wordt door je denkgeest.

Wanneer je dus niet blij bent met wat je ziet, als je wat je ziet niet langer wil (er over oordelen helpt niet, maar versterkt alleen nog meer) dan moet je jouw denken veranderen.

Wanneer je kijkt naar oorlog, vechtpartijen of moeilijke relaties en je wil dit niet langer ervaren ga dan naar binnen en vraag jezelf af: ‘waar ben ik strijd aan het voeren, waartegen verzet ik mij, waar vecht ik tegen?’ Het antwoord zal snel komen.
Het is niet nodig dat je hiervoor diep in het verleden gaat graven of je onderbewustzijn moet doorzoeken. Van zodra jij je afvraagt waar je tegen vecht, waar je strijd voert, waar je agressief bent, zal je het zien. En je ziet het door de manier waarop jij jouw broeder beoordeelt. Je zal het zien in jouw oordeel over een politicus. Je zal het zien in de manier waarop jij je lichaam haat. Je zal het zien, mijn beste, je zal het zien en het is niet zo moeilijk terug te vinden.

Je mag niet vergeten dat de wereld het eindresultaat is van heel veel gedachten van angst, ellende en lijden, die steeds weer herkauwt worden. Dat zorgt niet voor verandering, maar is de getuige ervan, het is de plek waar je die gedachten aanvaard en bevestigd en waar je dankbaar voor kan zijn omdat het het verborgene in jouw onderbewustzijn toont: ‘ik zie het buiten mij; ik zie de oorlog, ik zie de financiële angst.’

Voor velen is dit een beladen kwestie: financiële angst. En ook al denk je dat dit veroorzaakt wordt door een systeem buiten jou moet je weten dat het in jou zit.

Wanneer je nu die angst aanpakt door deze lessen te doen, door van iets anders dan van geld afhankelijk te worden, door je te verbinden met Al Wat Is, de verbinding met God de Vader of hoe je Het ook wil noemen, wanneer jij je hierdoor laat leiden, ben je zonder angst. Je hoeft niet meer te verdedigen. Je bent uitgestegen boven het slagveld en observeert van daaruit het gevecht en de aanvallen onder de mensen. Je hebt een nieuwe keuzemogelijkheid en dat, geliefden, is vrijheid. Wanneer je leert inzien dat je niet langer hoeft te doen wat je altijd hebt gedaan. Dat je niet langer hoeft te denken wat je altijd hebt gedacht. Dat je niet langer moet geloven wat jou geleerd werd te geloven. Want vele van die zaken die jou geleerd werden zijn onjuist, zorgen voor angst en leggen jou dingen op die niet goed voor je zijn.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We danken jullie om hier vandaag bij deze herhaling bij ons te zijn. We zien je morgen terug.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten