vrijdag 19 februari 2021

Les 51 – Herhaling van les tot en met 5. Met commentaar door Jezus.

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is belangrijk om de concepten en de ideeën die we tot nu toe geïntroduceerd hebben, opnieuw te bekijken.

Het is nodig dat, als je terugkijkt naar deze lessen, jij je ze ook herinnert, dat jij je herinnert waarom we dit werk samen doen. Dat we dit doen om jouw denken te verlichten van lijden, veroorzaakt door verkeerd gerichte gedachten, verkeerd geïnterpreteerde gedachten, verwrongen gedachten.

Samen werken we aan het bijscholen van je denken door je gedachten op dezelfde lijn van liefde te brengen. We werken samen aan het bijscholen van je denken om zo meer rust en vrede te ervaren waardoor jij je innerlijke leiding kan horen.
We werken samen om aan te tonen dat jij niet weet wat in jouw hoogste belang is.
Dat als er lijden is je, door de feedback van je begeleidingssysteem, erop gewezen wordt dat je van het goede pad afgedwaald bent.
We doen deze lessen omdat je weet dat er een betere manier moet zijn dan de manier die je al zo lang kent.

Je moet ook weten dat het herhalen van de lessen een belangrijk onderdeel vormt van de totale beoefening, niet alleen om jou te laten zien dat je belangrijke dingen leert, maar ook om aan te tonen dat er zaken zijn die opnieuw gezien moeten worden, geoefend en gebruikt telkens wanneer zich een situatie voordoet waarbij de lessen van toepassing zijn om jouw lijden te verlichten.

Met verloop van tijd zullen deze nieuwe ideeën natuurlijk voor je worden. En misschien maak je er nu ook al gebruik van wanneer je merkt dat er onvrede is, dat je boos bent of bang wordt.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Dit is het krachtigste mentale trainingsprogramma dat momenteel voor de Westerse samenleving beschikbaar is. Het is ontworpen voor de Westerse geest van deze tijd. Het is gemaakt voor degenen onder jullie die gemotiveerd zijn om een meer liefdevolle ervaring voor jezelf, je vrienden, je familie, de planeet tot stand te brengen.

En dit is iets wat je moet onthouden als je eens struikelt of gedesillusioneerd raakt door dit werk, want het kan zo maar gebeuren. Het ego laat niet zo gemakkelijk los en zeurt aan je kop, mensen vallen je lastig, je hebt het gevoel dat dit allemaal extra werk is.

Dat is het niet. Na verloop van tijd zal je merken dat deze inspanning voor verlichting zorgt, dat je niet zo vaak meer met jezelf worstelt, dat je niet vaak meer in strijd gaat met anderen, dat je minder spijt hebt en niet meer zo bang. Allemaal dingen die kostbare energie verbruiken.

En hoe meer je op één lijn komt, hoe meer energie je zal voelen, meer creativiteit, meer leiding.

Wanhoop dus niet als je het moeilijk hebt met deze lessen. We moedigen je aan om door te gaan, zelfs als je denkt dat je het niet perfect gedaan hebt, zelfs als je denkt dat je meer had kunnen doen, maar niet gedaan hebt. Beslis dan: ‘ik ga precies doen zoals Een Cursus in Wonderen vraagt. Ik ga me aan de lessen wijden, want ik zie wat mijn geest, mijn denken, creëert. Ik zie wat mijn denken maakt wanneer het niet getraind wordt door een liefdevolle leraar en dat wil ik de rest van mijn leven zo niet ervaren. Hier wil ik van af komen’.

We werken aan het verwijderen van jouw lijden, jouw angsten en uiteindelijk aan ziekte en dood.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We zien je morgen terug.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten