zaterdag 6 februari 2021

Les 38 ~ Er is niets wat mijn heiligheid niet kan. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Zoals gewoonlijk danken wij jou omdat je hier bij ons bent. Je geeft jezelf het mooiste cadeau ooit door de controle te nemen over jouw denkgeest. Door deze lessen onder de knie te krijgen zie jij jezelf niet langer als het slachtoffer van de verhalen, van de vijandigheid en van de angst .

We zijn er ons bewust van dat het steeds lastiger wordt om ze op te nemen in jouw dagschema. Besluiten om vooruitgang te blijven maken is nu van groot belang. De keuze is aan jou: is de vrede van mijn denkgeest waardevol genoeg voor mij om telkens die vijf minuten vrij te maken voor mijn oefeningen of hecht ik meer waarde aan de andere dingen die in de loop van de dag gebeuren?

Wanneer je zegt dat je te druk bent met de problemen, de zorgen, met jouw werk in jouw huidig bestaan, om de lessen te kunnen doen, dan stem je er stilzwijgend mee in dat jouw leven hetzelfde blijft omdat je niet de bereidwilligheid kunt opbrengen om het anders aan te pakken.
Het is goed om dit onder ogen te zien.

Wanneer je op het einde van de dag vaststelt dat je vergeten bent om jouw oefeningen te doen, dat je er niet de tijd voor vrijgemaakt hebt, geef dan voor jezelf toe dat jouw spirituele vooruitgang toch niet zo belangrijk is voor jou, want je hebt er in de loop van de dag niet een keer aan gedacht.

Met betrekking hierop zullen velen zeggen: ‘Maar ik ben wel degelijk spiritueel bezig. Kijk maar naar al de boeken die ik gelezen heb, kijk maar naar wat ik geloof …’.
Maar als het erop aankomt de discipline te vinden om de oefeningen te doen is de denkgeest druk bezig met allerlei wereldse zaken en niet bepaald met spirituele zaken.
Wanneer dat ook bij jou het geval is, is het goed om dit te onderkennen. Het is niet de bedoeling dat jij jezelf hiervoor veroordeelt of bestraft, maar wees hier wel getuige van: ‘Oh, we zijn nu acht uur verder en ik heb niet een keer gedacht aan mijn spirituele oefening. Het is misschien goed om mijn beoordeling over mijn spirituele praktisering te herzien, want in die afgelopen acht uur was hier geen sprake van en schonk ik er geen aandacht aan, maar werd helemaal opgeslorpt door mijn bestaan.’

De confrontatie hiermee is voor velen niet leuk omdat zij zichzelf zien als gevorderde spirituele leerlingen, maar uiteindelijk geen flauw idee hebben wat er in hun denken omgaat.

En geliefden, voor degenen die nu vaststellen niet zo spiritueel bezig te zijn als je wel dacht, het is oké. Daar is dit trainingsprogramma voor, zoals we reeds vaker aangehaald hebben.

Het is nu tijd om beroep te doen op jouw heiligheid, op jouw verbinding met Spirit en met jouw verbinding met liefde om jou meer gedisciplineerd te begeleiden in de opgelegde tijdsbestekken waar we het in deze les over hebben.

Je neemt ook vijf minuten tijd om een bakje koffie te halen. Je neemt ook vijf minuten de tijd om je auto vol te tanken. Je neemt de tijd om op facebook te gaan en door je berichten te scrollen. Gun jezelf dus ook vijf minuten tijd om verbinding te maken met waarheid.

Mijn naam is Jezus. Ik ben degene die je kent als Jezus. Ik leefde op jullie planeet, vele jaren terug in jullie tijdlijn. Ik herinner mij de verleidingen op Aarde, niet in de zin van slecht of wellust, maar hoeveel tijd alles in beslag nam: het werk, de drukte, de drama’s, de dingen die andere mensen jou laten doen, … ik weet dus dat deze lessen een uitdaging vormen.
Maar aan deze kant kennen wij ook de voordelen ervan. We moedigen jou dus aan om de richtlijnen te volgen.

We spreken je morgen opnieuw.

1 opmerking:

  1. Ooooh ik vergeet het zo vaak.... helaas 🤭🤔😯. Wil ècht verandering ❤️!

    BeantwoordenVerwijderen