zaterdag 24 april 2021

Les 115 ~ Herhaling van de lessen 99-100. Met commentaar door Jezus.


Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is een heel belangrijke herhaling omdat we hier te maken hebben met de basisstructuur voor de ‘werkelijkheid’ zoals die gezien wordt.

Dat wil zeggen wanneer je oordeelt over de wereld, wanneer je de wereld aanvalt of wanneer je van mening bent dat het anders zou moeten zijn dan hoe het is, dan houd je de afscheiding in stand en wordt dit idee van lijden en opofferen verder gevoed.

Waarom is dit zo? Bij het oordelen en aanvallen is er slechts één denkgeest aan zet: jouw bewustzijn dat jouw gedachten, ideeën en wat je gelooft aan jou toont.

Wanneer je de vorm die jij ziet aanvalt - of dat nu je schoonmoeder is, je zus, broer, man, partner, wat of wie je ook aanvalt, val je letterlijk een deel van jouw eigen denkgeest aan en dat zorgt voor angst en schuldgevoelens in jouw geest die erg pijnlijk zijn en leiden tot een verlies van jouw vrede.

Wanneer je de wereld vergeeft en begrijpt dat het een projectie is van jouw eigen gedachten die jou een liefdeloos deel in jouw denkgeest laat zien, weet je waarom je vergeving toepast.

Je begrijpt ook dat jouw aandeel in verlossing heel belangrijk is omdat jouw liefdeloze en kwalijke gedachten meehelpen aan het creëren van een liefdeloze en gevaarlijke wereld.

Jouw aandeel in de verlossing is dus heel krachtig omdat je letterlijk een wereld creëert met jouw overtuigingen en geloof. 

Ik ben degene die je kent als Jezus. Eens je dit principe begrijpt zal je heel snel evolueren en stoppen met oordelen en aanvallen en kan je in een staat van acceptatie en overgave leven. Tevens zal je in staat zijn overtuigingen en geloof uit jouw geest te verwijderen omdat je beseft dat het vijanden zijn en niet helpen om een vreedzame wereld voort te brengen.

We zien je morgen weer.

2 opmerkingen:

  1. Dus als ik denk dat een ander mij afkeurt, keur ik mezelf af en die gedachte heb ik te vergeven. En de wereld vergeven? Ik vond de wereld niet in staat om iets te doen. Wat heb ik te vergeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke gedachte, elke overtuiging dat er iets mis is, dat het anders moet omdat dit een projectie is van het gemis van liefde in je denkgeest. Niets om beschaamd of schuldig over te zijn alleen maar vaststellen dat hier liefde ontbreekt, een oordeel van het ego.

    BeantwoordenVerwijderen