zondag 4 april 2021

Les 95 ~ Ik ben één Zelf, verenigd met mijn Schepper. Met commentaar door Jezus.

 


Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Je kan de waarheid in deze woorden voelen: ik ben één Zelf, verenigd met mijn Schepper. Je kan de liefde van deze woorden voelen. Je kan voelen dat het niet de afscheiding is die jij wil. Jij wil liefde. Verbondenheid is wat je wil. Het enige wat je wil is de verbinding met het goddelijke. Niet de afgoden die je altijd achternagelopen hebt die, als je ze eenmaal gevangen had, zinloos en leeg bleken te zijn. Je bemachtigt een afgod, maar laat die weer vallen zodra je beseft dat dat niet is wat je wil. Je dacht eerst van wel, maar dat bleek een vergissing om vervolgens van het ego te horen: kijk dan daar naar, dat is zo mooi, er zijn zovelen die hier naar jagen, dat zou jij ook beter doen. En drie tot vier jaar later is het dan van jou die mooie nieuwe wagen, dat nieuwe lichaam om mee te spelen, de vooruitgang op je werk, het huwelijk, kinderen, het groter huis … .

Maar wat is het dat je zoekt?

Je bent op zoek naar vrede, naar vreugde, naar dingen die je niet buiten jou vindt, al denk je dat dit wel zo is.

Jou werd verteld dat dingen kopen, uitbreiden wat je bezit, trouwen, afslanken, … jou gelukkig maken.

We willen dat je naar jouw ervaring kijkt en jezelf afvraagt: hebben al die dingen die ik achternagelopen heb, mij gelukkig gemaakt?
Hebben ze mij in de donkerste uren van de nacht vrede gegeven?
Hebben ze mij getroost en liefde gegeven.

Het antwoord is nee, de meeste ervan hebben dat niet gedaan. Misschien een aantal weken, een paar maanden, als je geluk had misschien wat langer en dan veranderen ze in iets anders, in wat ze zijn: een tijdelijke pleister voor een diepere pijn.

Hier gaan we dieper de geest in en veranderen de manier waarop je naar de werkelijkheid kijkt. Het waardesysteem in jouw bewustzijn wordt veranderd van de waarden opgesteld door religies, families, cultuur, tv, reclame, film, van het commerciële en het materiële van angst en dood naar liefde.

Je komt voort uit liefde, je bent gemaakt van liefde en liefde is jouw bestemming. Dat is de werkelijkheid.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Morgen zien we je weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten