donderdag 9 december 2021

Les 344 ~ Vandaag leer ik de wet van de liefde: wat ik mijn broeder geef is mijn gave aan mij. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Wanneer de cursus over geven spreekt denken velen aan geld geven of het geven van materiële dingen.

Wat wij vragen te geven is vergeving. Dat wil zeggen dat je afstand neemt van het oordelen over je broeders en zusters. Met andere woorden je neemt een stap terug van het beoordelen van de wereld zoals die is.

Onthoud dat de wereld het eindresultaat is van veel denken, voelen en fantasie.

Het heeft dus geen zin om het eindresultaat te beoordelen en te wensen dat het niet zo was.

Het is beter om de wereld te accepteren en te vergeven door te zeggen dat als jij verandert de wereld mee moet veranderen gezien jij de schepper bent, dat jij degene bent die projecteert.

Het argument van het ego zal dan wel zijn dat als dit een collectieve droom is en we dit allemaal dromen, jouw verandering van gedachten het collectieve niet kan veranderen.

Maar dat is niet het geval.
Als jij van gedachten verandert door liefdevol en vergevingsgezind te worden, zal jouw ervaring van het collectief mee veranderen.

Het is je misschien al opgevallen dat verschillende wezens in de wereld extreem verschillende ervaringen kunnen hebben, ook al komen ze uit dezelfde familie of ook al wonen ze naast elkaar. Dat komt omdat ze hun percepties door andere filters bekijken waardoor hun ervaring anders is.

Maak je dus geen zorgen over het veranderen van de wereld, maar verander je kijk op de wereld door het liefdevolle geschenk van vergeving. En door het geschenk van vergeven, zul je alles ontvangen wat je verlangt.

En we hebben het hier niet zozeer over fysieke verlangens, maar over de verlangens van je hart, over het gevoel dat je hebt, het verlangen dat je hebt naar vrijheid, naar liefde, naar zinvol werk, naar vriendelijkheid en naar prachtige ervaringen.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten