donderdag 16 december 2021

Les 351 ~ Mijn zondeloze broeder is mijn gids naar vrede. Mijn zondige broeder is mijn gids naar pijn. En ik zal zien wie ik verkies te zien. Met gedeeltelijk het toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

Elk van jullie is inderdaad gezegend en dat is ook hoe wij willen dat je naar je medebroeders en -zusters op deze planeet kijkt.

Zij zijn je medebroeders en -zusters en als je tegen hen oordeelt oordeel je tegen jezelf. Als je van ze houdt, hou je van jezelf. Zo zijn jullie verbonden met elkaar.

Als je je een bijenkorf voorstelt - een analogie die we eerder hebben gebruikt - zou een chaotisch individueel gedrag van zelfzuchtige bijen een garantie zijn voor de ondergang van de bijenkorf. De bijen vechten echter niet met elkaar of haten elkaar niet, maar werken samen. Elk heeft zijn rol en elk draagt zijn steentje bij.

Maar net zoals de individuele bij niet begrijpt hoe haar werk bijdraagt aan het geheel, zo begrijp ook jij niet hoe jouw unieke zelf bijdraagt. Maar dat doet het wel. Er is een intelligentie groter dan de jouwe die het overzicht heeft.

Stop dus met het oordelen van anderen in de veronderstelling dat je alles weet. Want als je oordeelt doe je alsof je alles weet. Je weet echter niet waartoe iemand geleid wordt, hoe iemand geleid wordt om iets te doen, welke lessen iemand moet leren en welke ervaringen er moeten zijn.

Weet dat als je gelukkig bent, op één lijn bent met vrede en deelneemt aan een leven dat je leuk vindt, je op het goede spoor zit. Je krijgt de begeleiding die je nodig hebt om jou te brengen waar je heen moet.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten