maandag 13 december 2021

Les 348 ~ Ik heb geen reden tot woede of angst, want U omringt mij. En in elke behoefte die ik zie, is Uw genade mij genoeg. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

Angst en woede voelt verschrikkelijk aan omdat ze van het juiste spoor afgeraakt zijn.

In de relaties die jullie hebben is woede constant op de achtergrond aanwezig wanneer men volledig handelt vanuit een ego-denkgeest. Er zijn gedurig aan dingen die je van streek kunnen maken. Dat komt omdat het ego zich voedt met oordeel, het wordt erdoor in leven gehouden.
‘Mijn moeder doet altijd zo, mijn zoon doet dit altijd’, het ego kan niets anders dan oordelen. Daardoor verkeert men in een staat van pijn en lijden omdat de afscheiding het stromen van liefde blokkeert.

Aan de hand van de Cursus wordt het 'niet meer oordelen' als je gebed, het aantonen van je begrip hoe liefde zich uitdrukt.

Je leert jezelf op een liefdevolle manier te uiten zodat je niet lijdt. En als gevolg van het feit dat jij meer liefdevol bent voor jezelf en voor anderen zullen ook anderen minder te lijden hebben van de verlangens, ruzies en afleidingen van je ego.

Het is dus een win-win situatie voor iedereen. Het ego zal je wel vertellen dat als jij je partner niet veroordeelt, jij degene bent die verliest. Maar als jij je partner of je naaste niet veroordeelt, betekent het dat iedereen wint. Niemand wordt nog door de ander platgewalst.

Door afstand te nemen van het oordeel, verbind jij je met alles en iedereen om je heen waardoor iedereen en alles om je heen dichter bij je is.

Jij liefdevoller voor hen en zij liefdevoller voor jou.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten