zondag 12 december 2021

Les 347 ~ Woede moet voortkomen uit oordelen. Oordelen is het wapen dat ik tegen mijzelf gebruik om het wonder van mij weg te houden. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

Je gaat er niet van uit dat woede voortkomt uit oordeel maar denkt dat het voortkomt uit inzicht. Je denkt te weten wat juist is en wat er moet gebeuren. Daarom word je boos als het niet gebeurt.

Dit is een fundamentele vergissing.

Deze les leert jou dat jouw oordeel tegen de wereld, over de wereld, over andere mensen, tegen andere mensen, juist datgene is dat jouw lijden veroorzaakt.
En juist door je onbewust zijn hiervan houd je de afscheiding in leven.
Zolang je niet in staat bent wat is onvoorwaardelijk te accepteren blijft de mentaliteit van afscheiding in leven.

Het ego houdt deze denkwijze levend omdat dit het ego veilig stelt.
Afgescheiden zijn van God betekent voor het ego veiligheid omdat het ego God vreest.

Dit is een zeer fundamentele lering van Een Cursus in Wonderen. Je bent, onbewust, bang voor verlossing. Je bent bang voor God en dus doe je alles wat je kunt om de scheiding levend te houden om zo God van je af te houden.

Een stap terug doen van oordeel is begrijpen dat je de scheiding in stand houdt en dat je ervoor kiest dit niet langer te doen waarbij je gebruik maakt van je vrije wil en van je kennis die je gekregen hebt door Een Cursus in Wonderen te bestuderen.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten