maandag 27 december 2021

Les 362 ~ Dit heilige moment wil ik U geven. Neemt U het in handen. Want U wil ik volgen, in de zekerheid dat Uw leiding mij vrede geeft. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het heilig ogenblik is het moment waar jij je denken overdraagt aan de Heilige Geest, aan het Christusbewustzijn, aan God.

In dit heilig ogenblik geef jij je verlangens op, geef jij je over en zeg je ‘wat wilt U dat ik doe, wat ik zeg, waarheen ik moet gaan’.

In plaats van alles te plannen volgens het boekje van het ego stop je hiermee en vraag je om leiding wanneer je twijfels hebt of angst kent.

Angst is jouw creatie. Niemand, hoe spiritueel machtig ook, mag uit jouw ervaring verwijderen wat jij gekozen hebt om te creëren. Het zijn jouw creaties. Zo ook zijn je angsten door jou gecreëerd, gevoed en worden ze door jou naar waarde geschat.

Als je angst voelt, weet dan dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt, dat je op een onjuiste manier naar de wereld kijkt en dat je het huidige moment, het eeuwige nu verlaten hebt door een toekomst in te gaan en te veronderstellen wat er zou kunnen gebeuren.

Vraag om begeleiding als je angst voelt. Neem een moment de tijd, ga zitten en zeg: ‘Ik moet een verkeerde keuze hebben gemaakt omdat ik bang ben. Ik heb het huidige moment verlaten omdat ik bang ben. Hoe weet ik dat? Omdat er nu niets gebeurt. Er gebeurt nu niets ergs. Het is een projectie in de toekomst. Laat ik mij mijn gedachten terugbrengen en om begeleiding vragen.’

En het kan zijn dat de begeleiding die je krijgt heel stil is, dat je zelfs de stem niet echt hoort, maar je begrijpt dat als je in het huidige moment blijft en dus terugkeert van die toekomstige terreur die je in je eigen denken hebt toegestaan, je op zijn minst dit moment rustig in een kamer kunt zitten en je ervan bewust zijn dat er niets ergs gebeurt.

Maar je krijgt altijd antwoord. Het kan komen in een vorm van vrede, in een vorm van inspiratie, in een of andere vorm in je denken die je getraind hebt met de lessen van Een Cursus in Wonderen.

Het kan zijn dat je het gevoel krijgt om naar buiten te gaan om een frisse neus te halen en een wandeling te maken, een gevoel om een dutje te doen of de neiging om een vriend te bellen en hulp te vragen.

Als het een liefdevolle, kalmerende handeling is, als het je vrede geeft dan komt het van de Heilige Geest.
Geeft het je een gevoel van angst, een opgewonden of bang gevoel, dan komt het van het ego.
Het ego voelt anders dan van de Heilige Geest.

Het is voor iedereen een leerproces om het verschil te merken tussen een angstige leiding van het ego en de zachte, liefdevolle en kalme leiding van de Heilige Geest. Maar als je de komende jaren verder oefent met wat je met deze lessen hebt geleerd, zul je er steeds beter in worden.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten