dinsdag 2 maart 2021

Les 62 ~ Vergeving is mijn functie als het licht van de wereld. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is de bedoeling dat jij gelukkig bent.

Een van de grote verzinsels – leugens in feite – die over mijn lering wordt gezegd is dat het nodig is om te offeren of te lijden.
Lijden en offeren leiden tot wrok en pijn en niet tot geluk.
Wanneer je let op wat je denkt, wanneer je leert dat jouw gedachten jouw gevoelens creëren en dat die jou gelukkig of verdrietig kunnen maken, dan begin je te beseffen dat lijden een keuze is. En dat is het inderdaad, een keuze.

Het is niet het lijden dat van jou een heilige maakt, lijden maakt jou ellendig.

Ik leed niet aan het kruis. Door die les te leren aan mijn discipelen toonde ik hen dat mijn lichaam voor mij geen betekenis had en ik daardoor niet leed.

Het laten uitschijnen van dat verhaal en alle onwaarheden die er gedurende honderden jaren opgelegd zijn, zijn allemaal leugens.

Het klinkt ook niet logisch dat de enige Zoon van God zich op een pijnlijke manier moet offeren om zo de anderen te redden. Logica is ver te zoeken toch?

Wat wel aannemelijk is - en logisch als je erover nadenkt - is dat ik de mogelijkheid om de dood te overwinnen heb aangetoond. Ik toonde aan dat ik over het vermogen beschik om niet te moeten lijden en dat lijden dus voor niets nodig is. Mijn kruisiging moet je zien als het laatste bewijs voor een nutteloos offer in deze wereld.

Het wordt ook niet van jou vereist. Je bent gemaakt om gelukkig te zijn.
Je beschikt over een begeleidingssysteem dat jou zegt dat je gelukkig bent als je in overeenstemming bent met de waarheid. Zo simpel is het, geliefden.

We hebben het hier wel niet over genot. Lichamelijk plezier is iets anders. Dat is iets van de zintuigen.
Geluksgevoel is een kwaliteit van de geest.
Geluk cultiveer je door de manier waarop je met de geest omgaat, niet met wat je lichaam doet. Dat is een ander gevoel dat jou zelfs niet zo gelukkig kan maken wanneer je voortdurend op zoek bent naar een lichamelijke voldoening. Daar komen we later nog op terug. Voor nu volstaat het te weten dat het de bedoeling is dat je gelukkig bent.

Wanneer je niet gelukkig bent, zit je niet op het goede spoor.
Wanneer je niet tevreden bent, ga dan terug naar de les van de dag en kijk of je die toegepast hebt.
De lessen zijn er niet om ze alleen maar uit het hoofd te kennen, al kan dat er in het begin wel zo op lijken.
Op de tijdlijn nu van dit trainingsprogramma begin je, terwijl je de lessen ervan toepast, te geloven wat je tegen jezelf zegt terwijl je de les toepast. En als je gelooft wat je tegen jezelf zegt terwijl je de les toepast, kan jij je niet ontevreden voelen. Door de dag heen zal er geen onbehagen zijn en er zullen dagen zijn, geliefden, dat jij je er bewust van wordt dat de lessen jou een vredig gevoel geven. Ze loodsen jou op een andere manier door jouw menselijke ervaring. Je zal je vol bewondering afvragen dat als jij je na 60 dagen al beter voelt hoe jij je dan zal voelen na 360 lessen, na 5 jaar en na 10 jaar oefenen. Stel het je maar voor. Stel je dat geluk maar voor. Gelukkig, gezond, vitaal.
Een leven waarbij jij je nauwelijks het leven van vóór Een Cursus in Wonderen kan herinneren.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Morgen zie ik je terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten