zondag 7 maart 2021

Les 67 ~ Liefde schiep mij als zichzelf. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Een van de grote vertekeningen die de maatschappij aan mijn leringen geeft is dat ik het enige wezen ben die totale liefde is. Dat ik als enige de gezegende Zoon van God ben. Dat ik bijzonder ben. Zo anders dan jij dat ik in staat ben om wonderen te verrichten en voor altijd in de Hemel leef.

Niet waar, geliefden, niet waar! Jullie zijn allemaal precies zoals ik.

Er is maar één weg. Sommigen zijn al ver gevorderd op deze weg van liefde, maar jullie zijn allemaal geliefd door de Schepper die jij God noemt.

De Schepper die jij God noemt wordt door niemand op de juiste manier gedefinieerd. Dat is oké. We maken ons geen zorgen over dit soort details. Wat we wel willen dat je weet is dat jouw terugkeer naar liefde jou in staat zal stellen om God opnieuw te definiëren in jouw denkgeest. Het gaat niet zozeer om het herdefiniëren (al lijkt deze les hier wel betrekking op te hebben), maar wanneer je het werkelijke verhaal begint te vertellen van wie je bent, in relatie tot God en wat jou door God gegeven is – het vermogen om te scheppen en lief te hebben – verkrijg je absolute vrijheid.

Bij manier van spreken zwaai jij maar wat rond in de beek van jouw leven. Het is een term die Tina (de channel) graag gebruikt wanneer ze van het pad is afgedwaald, ze verwijst dan naar zichzelf als ‘rondzwaaiend in de beek’. Het is een vrij toepasbare voorstelling. Je maakt geen enkele vooruitgang als je zo maar een beetje met je armen aan het zwaaien bent in het water. Je trappelt ter plaatse. Je beweegt je niet in de richting van liefde.
Het is oké. Het pad blijft beschikbaar, vrij en verlicht. Maar het is aan jou om uit het water te komen.

Een van de dingen die jou weer het water in gooien is jouw definitie van God. Jou werd geleerd dat God wraakzuchtig is. Jou werd geleerd bang te zijn voor God. Jou werd geleerd dat je geen vertrouwen kan hebben op jouw innerlijke leiding. Dat binnen in het kwade bezig is; ga niet naar binnen, je ontmoet er de duisternis, blijf er dus buiten en geef jouw kracht over aan wezens die het maar al te graag van jou willen overnemen en maar al te blij zijn dat zij met de scepter kunnen zwaaien.

Voor jullie uit de moderne Westerse samenleving is dit iets wat je goed moet begrijpen. Dit is de machteloosheid die je teruggekaatst ziet: in de regeringen die onderdrukken door toenemende regels; de steeds meer liefdeloze samenlevingen die jouw geloof in machteloosheid weerspiegelen.

Je kan de wereld veranderen door Een Cursus in Wonderen te doen. Het is niet voor niets Een Cursus in Wonderen genoemd want de wereld zal veranderen wanneer er genoeg van jullie zijn die deze training in wondergericht denken volgen, zich afstemmen op de waarheid, zich afstemmen op de liefde want het is liefde die alles samenhoudt.
En zelfs zij die met de scepter zwaaien houden hiervan. Het is hun liefdesrelatie met macht die hun in staat stelt dat te creëren. Het geeft hen het vermogen situaties en structuren in de wereld te creëren die jou leren dat je machteloos, nietig en klein bent.

Het is dus aan jou om het bewustzijn van de aanwezigheid van liefde terug te nemen. Je moet zeggen: ‘Aha, ook ik heb het vermogen om mij af te stemmen op liefde. Waar hou ik van? Wat wil ik creëren? Wat is het waarover God via mijn passie tot mij spreekt?’

Is dat de gelijkheid van alle rassen op de wereld? Werk daar dan naartoe.
Is het de zorg en liefde voor dieren? Werk daar dan naartoe.

Voer geen strijd tegen het kwade. Investeer in je dagelijkse leven liever in liefde om die dingen, waartoe jij geleid wordt, te versterken en te verbeteren.

En je moet goed opgeleid worden zodat je in staat bent de liefde voor iets, jouw passie voor iets, te begrijpen. Het maakt niet uit of dit kunst is of dieren of biologisch tuinieren of onderwijzen, als het jouw passie is, dan is dat God, die door liefde, met jou spreekt.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We zien je morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten