maandag 15 maart 2021

Les 75 ~ Het licht is gekomen. Met commentaar door Jezus.




Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Wanneer je op deze manier begint te denken (en spreken) ‘het licht is gekomen, ik heb de wereld vergeven’, dan plant je, op elk moment dat je dit denkt en zegt, de zaden van waarheid in jouw denkgeest en stap je weg van oordeel. Je neemt steeds meer afstand van de overtuiging – die je had onder de leiding van het ego – dat oordelen, bekritiseren, argumenteren of strijden de beste manier zou zijn om dingen beter te maken.

De wereld vergeven wil niet zeggen dat je hierdoor kwetsbaarder zou worden. Integendeel. Het wil zeggen dat je in harmonie komt. Je verspilt niet langer jouw energie aan zinloze conflicten. Je bent rustig, in vrede en in een staat waarin je openstaat voor leiding.

Jouw gemoedstoestand wordt niet langer gekenmerkt door chaos en wispelturigheid. Je bent kalm en vredig. Wanneer er een idee in jou opkomt waar je nu, door jouw vrede, meer open voor staat, merk je dit ook op als een inspirerende gedachte, een gedachte waar je aandacht aan besteedt. Een gedachte waarvan je weet dat die niet van jouzelf afkomstig is.

Wanneer er chaos en onrust is in jouw denken omdat jij je op het slagveld bevindt, is het moeilijk om dat soort inspiratie op te merken, te horen; inspiratie die afkomstig is van leiding en kennis uit de hogere sferen. Hier trachten we naar. We willen een heldere denkgeest die in staat is om duidelijk de leiding te horen.

Wanneer je hiertoe in staat bent lijkt het alsof de dingen trager gaan. Je hoeft niet langer over een weer te rennen in een poging om te voldoen aan oppervlakkige behoeften. De keuzes die je maakt weerspiegelen kennis. Je kiest vanuit wijsheid. Tegen verleiding zeg je: ‘nee dankjewel. Geen interesse. Ik heb dit gedaan. Ik ben daar geweest. En ik ben heel blij met de weg die ik nu gevonden heb en die ik nu bewandel. Val mij hier niet meer mee lastig.’
En dit kan je zeggen vanuit liefde en een goed gevoel. Je hoeft niemand meer aan te vallen en je weet dat aanvallen en oordelen niet langer jouw taal is. Aanval en oordeel houden je in de gevangenis. En als het licht gekomen is, geliefden, heb je prachtige, wonderlijke en geïnspireerde dagen.

Het is geen passief, saai pad. Sommige mensen hebben het idee dat als men zich overgeeft aan liefde, licht en de Wil van God dat men dan een zwak en onzeker persoon wordt. Het tegendeel is waar. Je bent geïnspireerd, gezond, vol energie. Je staat in verbinding met de werkelijke Bron van jouw kracht en jouw lichaam gedijt en wordt nu ten goede gebruikt. Het wordt gebruikt voor liefde. Het gedijt op die frequentie en niet langer op de frequentie van angst, woede, oordeel. En dan verwelkt het en sterft af. Eeuwig leven wordt mogelijk. Je hoeft niet door het proces van sterven wanneer je beseft dat het licht is gekomen.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We spreken jou morgen terug.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten