woensdag 17 maart 2021

Les 77 ~ Ik heb recht op wonderen. Met commentaar door Jezus.

 



Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Voor de denkgeest die op dezelfde lijn zit als het ego klinkt dit idee ‘ik heb recht op wonderen’ arrogant in de oren.

Wat je op deze aarde geleerd hebt is om jezelf als klein en zwak te zien, als onwaardig. In het Westen kennen velen onder jullie een ongekende haat tegenover zichzelf en gelooft men daarom dat men geen recht heeft op iets.
Je ziet jezelf je lichaam misbruiken, in gedachten val jij jezelf aan.

Vanuit deze weerkaatsing kan je leren inzien dat jij jezelf niet ziet als rechthebbend op wonderen.

Het is dus heel goed mogelijk dat deze les het ego van streek maakt en dat zij sommige dingen die je geleerd hebt naar boven haalt, zoals niet trots zijn op jezelf of van jezelf houden. Dit is een van de slechtste diensten die religie – en dan in het bijzonder het christendom – jou bewezen heeft. Jou werd geleerd dat je als zondaar geboren bent, dat je de liefde van God niet verdient, dat je slecht bent, dat jullie schuldig zijn aan alle zonden van de wereld.

En natuurlijk is het wel zo dat op zeker niveau de miscreaties op deze plek door jullie zijn gemaakt, maar omdat je afgedwaald bent van het juiste pad wil dat nog niet zeggen dat je slecht bent.

Je hebt recht op wonderen omdat je gemaakt bent uit liefde, door liefde en voor liefde. Je bent op de terugweg naar de waarheid.

Toen ik zoveel jaren geleden op aarde was, was ik in staat om te genezen. Ik was in staat iemand terug te brengen naar zijn natuurlijke staat. In feite deed ik niets anders dan verwijderen wat geen waarheid was.

Genezing is niets anders dan het wegnemen van de blokkades voor het bewustzijn van de aanwezigheid van liefde. Als je eenmaal bewust bent van jouw ware aard, als jij jezelf begint te behandelen als het heilig wezen dat je bent, de gedachte in de Geest van God, dan zou je God nooit aanvallen of beledigen. Maar dat is wel wat je doet als jij jezelf slecht behandelt.

Weet dus dat je liefde verdient. Weet dus dat je het verdient om vriendelijk en zachtaardig behandeld te worden. Weet dat je tot veel dingen in staat bent.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We spreken jullie morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten