dinsdag 30 maart 2021

Les 90 ~ herhaling van de lessen 79-80. Met commentaar door Jezus.

 


Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Er zijn maar weinigen die problemen op die manier zien (laat me zien wat het probleem is, zodat het kan worden opgelost - les 79 - en laat me zien dat mijn problemen zijn opgelost - les 80) en in jouw wereld komt er geen eind aan problemen. Voortdurend zijn er problemen. Als het ene opgelost is, staat het volgende alweer klaar. Van zodra jij een grief opgelost hebt komt er algauw een volgende grief naar boven. Zo werkt de denkgeest.

De gedachte speelt dat je gescheiden bent van de oplossing, maar gezien alles plaatsvindt in jouw denken sta je niet los van de oplossing. De wereld die jij ziet is een weerspiegeling van jouw bewustzijn en jouw denken, jouw acties en jouw geloof over de werkelijkheid. Elk probleem dat zich voor jou ontvouwt moet dus voortkomen uit jouw eigen bewustzijn want zo is het leven.

Jouw leven, ervaringen, relaties, je waarden – alles – is afkomstig van jouw bewustzijn. Je bent de schepper ervan. Je bent de projector.

Alle vergissingen op het filmscherm van jouw leven komen uit die projector. Dat wil dus zeggen dat de oplossing achter die vergissing ook in de projecterende geest is. De projector creëert/miscreëert het leven dat je leeft en de problemen laten de vervorming binnen in de projector zien, het vuil op de lens als het ware.

Je weet ook dat het zinloos is om naar het filmscherm te gaan om te proberen daar de dingen te veranderen, net zoals jij je kapsel niet in de spiegel kunt veranderen. Je moet naar de oorsprong van het probleem gaan.

We willen dus dat het duidelijk is voor jou dat de problemen die zich aan jou voordoen, zich in jouw denkgeest bevinden en dat het dus aan jou is om de correctie uit te voeren en te kiezen voor het wonder, wat wil zeggen dat je voor liefde kiest in plaats van dwars te liggen, te weigeren, te oordelen of je te verzetten tegen de gedachte die zich voor jou, als het probleem, heeft gemanifesteerd.

Wanneer je dus geconfronteerd wordt met een probleem, bijvoorbeeld iemand gedraagt zich op een manier waarvan jij denkt dat het onaanvaardbaar is, neem dan als het ware een spiegel en draai hem om naar jezelf. Kijk ernaar en stel jezelf de vraag: ‘ben ik in die mate gekwalificeerd om de motivatie en het gedrag van iemand anders te beoordelen? Ben ik mij bewust van mijn motivaties en gedrag? Niet echt. Het is misschien beter om mij meer op mezelf te concentreren in plaats van een zelfingenomen gevoel te rechtvaardigen dat ik iemand anders kan bekritiseren.’

Het is een voorbeeld van hoe je onmiddellijk een grief, een probleem in jouw denken en in jouw leven kan veranderen, gewoon door een ander standpunt in te nemen, door de manier waarop je naar de wereld kijkt anders te formuleren.

De wereld vouwt zich voor jou uit, overspoelt je elke dag vanuit je eigen bewustzijn en het collectieve bewustzijn. Het is echter niet jouw taak om de samenleving te corrigeren, maar wel jouw bijdrage aan de samenleving.

Doe je dat met liefdevolle gedachten en ideeën of aan de hand van grieven?

Ik ben degene die je kent als Jezus. We praten morgen opnieuw met jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten