woensdag 10 maart 2021

Les 70 ~ Mijn verlossing komt van mij. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is belangrijk dat je weet en begrijpt dat de leringen die ik zovele jaren terug heb gegeven precies dezelfde zijn als nu. Jij bent de verlosser van de wereld.

Er kwam een verdraaiing tot stand omdat het er op leek dat de enige manier om verlossing te bereiken via mij was en dat niet in de zin van een oudere broer, maar in de vorm van een Bevrijder, iemand anders dan jij, iemand speciaal en gezegend als de enige Zoon van God. Een bedenkelijke verdraaiing omdat slechts een klein deel anders was.

Ik ben de verlosser van de wereld, maar dat ben jij ook!
Elk van jullie heeft dezelfde kwaliteiten en potentie die ik heb.

Ook jij hebt het vermogen diep af te dalen in jouw bewustzijn om verbinding te maken en liefdevol jouw volmaakte natuur te accepteren, jouw volkomen heilige natuur. 

Daar is het waar je sterk zult worden. Van daaruit is het dat je groot zal worden. Niet op de manier van het ego, waar geprobeerd wordt anderen te beheersen, maar groot in die zin dat je een hoge vibratie zal uitzenden en wezens om jou heen veranderen. Je zult geïnspireerd gebruik maken van bijvoorbeeld muziek, kunst of communicatie zoals deze, en schijnbaar verbazingwekkende en wonderbaarlijke vaardigheden gebruiken die voorheen niet te bereiken waren.

Hoe komt het dat jij denkt dat je geen talent hebt?
Het komt omdat het jou duizenden keren werd gezegd. ‘Kom van je troon af!’ ‘Praat niet zo tegen mij!’ ’Kinderen worden gezien, niet gehoord.’

Was je met liefdevolle woorden gevoed en grootgebracht dan had men jou als kind geëerd en gerespecteerd als een volmaakt wezen en met belangstelling gevraagd wat je wou doen, wat goed voelde voor jou, wat jou inspireerde. Denk je dan dat je als kind zou geantwoord hebben: ‘laat mij de hele dag maar op een harde stoel zitten en dingen leren die mij niet interesseren’.
Denk je echt dat een kind dit zal zeggen?
Nee, het zou zeggen: ‘oh, laat ons naar het strand gaan. Laat ons een groot kunstwerk maken in het zand. Laat ons in de bomen klimmen. Laten we een boomhut maken’.

Stel je eens voor dat je opgegroeid was in een wereld waar je dat soort dingen had geleerd. Je kan zoveel leren door een boomhut te bouwen!

Als je dus kinderen hebt of je woont in de buurt van kinderen - misschien ben je oom of tante, een grootouder – moedig die prachtige kleine wezens aan in hun enthousiasme. Moedig ze aan in hun zelfexpressie.
En als hun ouders het niet kunnen omdat ze dit proces niet doormaken dat jij doormaakt, ga dan met dat kind op excursie. Laat ze dingen zien waarvan je weet dat ze die anders niet zouden zien. En veroordeel de ouders hier niet voor want iedereen in de samenleving is geïndoctrineerd in financiële angst en werkt heel hard.

Als een student van Een Cursus in Wonderen zie je nu scheuren ontstaan in het pantser van deze plek. We willen dat je gebruik maakt van jouw wijsheid, al was het maar om jezelf te vergeven omdat je door de trainingen van jouw samenleving soms hardvochtig bent, beperkt in jouw handelingen naar anderen. Vergeef jezelf daarvoor want die handelingen, die beperkende overtuigingen, die hatelijke ideeën en woorden komen niet van de ware jij.

Je ontdekt jouw ware natuur met deze leringen.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We zien je morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten