zondag 21 maart 2021

Les 81 – Met commentaar door Jezus.

 


Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus. We danken jou voor jouw aanwezigheid vandaag bij ons.

Zij die gestaag doorgaan met de lessen voelen ongetwijfeld al enkele verschuivingen en veranderingen in het bewustzijn. Je begint in te zien hoe gemakkelijk je terug kan vallen in onvrede. Je stelt vast hoe moeilijk het is om jouw denken in die richting te sturen die jij wil. Je begrijpt waarom mensen afzakken naar een klooster of een ashram om dit soort werk te doen.

Vandaag willen we het hebben over het concept ‘in de wereld zijn en niet van de wereld’. Want dat is wat je probeert te doen.

Dat was wat ik deed toen ik zoveel jaren terug op aarde was. Ik had een gezin, vrouw en kinderen, werk, en ik moest mij heel accuraat focussen op mijn beoefening om te bereiken wat ik heb bereikt.

In zekere zin heb je er voordeel bij om in de gewone wereld te leven. Als je op een klein kloosterkamertje zit zijn er niet zoveel dingen om te vergeven. De geest zal wel afdwalen, maar je wordt niet zo tot in het hart geraakt door de mensen in jouw leven.
Monniken zullen vast wel een beetje op elkaars zenuwen werken. Maar als je werkt, kinderen hebt, de kost verdient, een huis gekocht hebt en al dat soort dingen, dan is de spirituele zoektocht best een hele uitdaging.

Wanneer je het dus moeilijk vindt om de lessen te onthouden of je maakt je een beetje zorgen dat je ze niet onder de knie zult krijgen zoals je denkt dat het hoort, erken dan ook de omvang van jouw taak. Je staat niet alleen recht tegenover alle propaganda van jouw samenleving, je doet dit ook te midden van een druk bestaan. En dat verdient een bloemetje.

Dat is onze boodschap voor vandaag. Gefeliciteerd dat je zo ver bent geraakt.

Gefeliciteerd dat je zo doorzet.

Gefeliciteerd omdat je elke dag de moeite doet om naar deze lessen te luisteren (of dit te lezen).

Chapeau, chapeau, chapeau!

Ik ben degene die je kent als Jezus. We zien je morgen terug.

1 opmerking: