dinsdag 9 maart 2021

Les 69 ~ Mijn grieven verbergen het licht van de wereld in mij. Met commentaar door Jezus


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Elk van jullie weet hoe het aanvoelt wanneer je vasthoudt aan grieven. Het blijft maar rondmalen in je hoofd en alles – de mooie zonnige dag, de prachtige bloemen langs het pad, de vriendschappen – verdwijnt naar de achtergrond.

Dit is wat er gebeurt wanneer grieven hun weg banen in jouw bewustzijn. De wereld verdwijnt, letterlijk, uit jouw zicht terwijl jij geobsedeerd bent door de strijd die in jouw geest gaande is.

Voor hen die reeds kennis gemaakt hebben met een training en overweg kunnen met de lessen, die een zekere mate van training van de geest gehad hebben, raken meer geïrriteerd door grieven dan zij die geen enkele mentale training kennen.

Dat is iets heel belangrijk dat je moet begrijpen omdat het heel storend is wanneer er grieven zijn. Jouw vrede wordt hierdoor verstoord. Als student van Een Cursus in Wonderen heb je reeds toegang tot een zekere hoogte van vrede en begint het vreselijk te voelen als je die rust verliest omdat er disharmonie optreedt.

Zolang je denkgeest vrij constant bezig was met grieven en hatelijke gedachten over jezelf, over de wereld, de politiek, het milieu - en er was nog geen hertrainen van jouw denken aan de gang - werd je er in feite constant door geïnfecteerd en was er nog geen tegenbeeld.

Nu je op een plek van vrede gekomen bent en die momenten ook steeds langer duren wordt een verstoring van die vrede onhoudbaar.

Dit is een cadeau! We willen niet dat je denkt dat je gefaald hebt, dat jij jezelf beschouwd als een slechte student van Een Cursus in Wonderen. Oh, nee! Je ziet nu alleen waar je was en waarom je begonnen bent met de lessen van Een Cursus in Wonderen.

Herinner je dat je geen rust kende, dat je niet blij was met jouw ervaring op deze wereld en dat je daarom besloot om iets te leren en te zien wat je niet wist over jezelf.

Naarmate je meer gemoedsrust kent wordt het vasthouden aan grieven steeds meer als storend ervaren. Je moet hard en snel aan het werk met het oefenen van vergeving om weer die gemoedsrust te kunnen ervaren.

Dat is het geweldige nieuws omdat je begonnen bent met de lessen van Een Cursus in Wonderen. Want wat gebeurt er? Jouw gevoel van rust en vrede duurt langer, wordt makkelijker toegankelijk en als er een grief opkomt bemerk je het contrast in frequentie wanneer je eraan toegeeft. Je voelt je slecht en zegt: ‘Mijn God, breng mij alstublieft terug naar waar ik was. Deze grief is dit niet waard. Hoe ik mij nu voel is het niet waard en die constante discussie in mijn hoofd is ondraaglijk. Ik wil vrede!’

En dat is een mooie plek om te zijn, geliefden. Geef jezelf dus niet op je kop hiervoor. Het contrast van het terugvallen in de wereld van het ego laat jou zien dat je dit niet langer wenselijk vindt.

Het enige wat je dus moet doen is terugkeren naar de lessen en ze toepassen en jouw vrede keert terug. In die zin is het wetenschappelijk. Als je de lessen volgt en ze toepast daal je niet af in de wereld van het ego, in de lage frequentie, maar blijf je in de frequentie van liefde.

Als je deze lessen doorneemt zullen er dagen zijn dat je grieven ervaart. Dat is het werk.
Het is het moeilijke deel. Het moeilijke deel is het voelen van het contrast. Het makkelijke deel is de vrede. Kies dus voor vrede! Het is jouw natuurlijke erfenis. Het is de bedoeling dat je gelukkig en vredig bent.
De wereld van het ego is het slagveld, niet erg aangenaam.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We spreken je morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten