zaterdag 6 maart 2021

Les 66 ~ Mijn geluk en mijn functie zijn één. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is een belangrijke les om over na te denken. Het is goed om de uitleg hierover meerdere keren te beluisteren (of te lezen).

Je moet je realiseren dat de conclusie een logisch gevolg is. Als er zoiets als God bestaat en dat God vol van liefde is, is alles wat niet liefdevol is niet van God en daarom ook niet werkelijk – een illusie.

Wanneer je dus kijkt naar wat jij ervaart, naar jouw ervaring en je doet dit met behulp van jouw begeleidingssysteem, van wat jij waarneemt, is alles wat niet liefdevol is, niet werkelijk. Het is niet van God. Je wil het dus niet in je gedachten, in jouw denken.

Wanneer jij jezelf haatdragend ziet of veroordelend (en dat geldt voor elk van jullie – dit is niet om je te bekritiseren, we nemen je enkel mee op een reis en houden je hand vast terwijl we je wijzen op de waarheid) dan hoef je daar niet beschaamd over te zijn als je beseft dat dit een door het ego aangestuurde actie is.

Daarom is dit trainingsprogramma nodig. Om jou terug op een lijn te brengen. Het ego heeft te veel voeding gekregen en is te sterk geworden. Het ego verliest aan belangrijkheid en wordt handelbaarder naarmate jij deze leerstof meer en meer beheerst. Je begint in te zien dat je datgene wat jou angstig maakt niet meer wil. Je wil de mensen niet meer aanvallen. Je houdt ermee op jezelf te vernederen door je lichaam te misbruiken of het lichaam van iemand anders. Langzaam, maar zeker keer jij je om, om verder te stappen in de andere richting.

Er is een weg – één weg – die brengt jou ofwel naar liefde of ervan weg. Hoe verder jij afdwaalt van liefde, hoe slechter jij je voelt. Maar jij kiest welke stap je zet. Je hebt een vrije wil. En het idee dat je geboren bent om gestraft te worden is niet correct. God straft jou niet.
Je ziet slechts de weerkaatsing van jouw keuzes, dag tot dag, minuut tot minuut.

Er is maar één weg. Hoe dichter je bij liefde komt, hoe beter jij je voelt.
Hoe verder je afwijkt van liefde, hoe slechter jij je voelt.
De keuze is aan jou.

Liefdeloze gewaarwordingen en gedachten leiden jou weg van de waarheid. Je loopt weg van wat één is, van wat heilig is.

Nu krijg je de juiste informatie en kan je juiste beslissingen nemen zodat je kan zeggen: ‘Ik wil geen angst voelen. Ik wil mij niet slecht voelen. Ik wil niet iemand kwetsen. Ik wil mijn doel aanvaarden en dat is om mij goed te voelen, op een plek van vrede te zijn. Ik beschik over de middelen: dit communicatie-apparaat, dat men een computer noemt, en mijn dikke blauwe boek. Ik heb de middelen gekregen om vrede te bereiken en ik wil het nodige werk doen want de enige andere keuze is de wereld van het ego.’

We zeggen daarom tegen jou: kijk eens om je heen, kijk wat het ego bereikt. Mooi is het niet. Je hoeft het niet af te wijzen maar wel verstandig en eerlijk evalueren.

Ik ben degene die je kent als Jezus. We zien je morgen terug.

1 opmerking: