vrijdag 7 mei 2021

Les 128 ~ De wereld die ik zie bevat niets wat ik verlang. Met commentaar door Jezus.


Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

De wereld die ik zie bevat niets wat ik verlang. Dit lijkt onzin, is het niet? Zeker als je eens nadenkt over alles waar in de wereld in geïnvesteerd wordt: bankrekeningen, het lichaam, huwelijken, relaties, kinderen, verzamelingen, auto’s, vakanties, ….
Het zijn zaken die allemaal redelijk belangrijk zijn voor jou en waarvan je denkt: Die dingen wil ik niet opgeven. Waarom moet ik deze dingen opgeven?

Het is de vergissing die geloofd wordt dat dit gebeurt wanneer men zich van de wereld losmaakt,  zoals wanneer men zich meer begint te concentreren op een hogere trilling, op liefde, vergeving, wanneer men ophoudt om vrede te vinden in iets van de wereld. Dat is dwaasheid. 

Je kunt de dwaasheid van de wereld wel herkennen als je eens nagaat hoe men investeert in lichamen om die vervolgens gewond zien te raken in een ongeluk of te overlijden aan een ziekte. Of wanneer je de investering ziet die men in een huis of een relatie steekt om die dan te verliezen door een faillissement of echtscheiding.
Als je eens kijkt hoe hemel en aarde verzet worden voor dingen van voorbijgaande aard die oorzaak zijn van veel pijn en lijden.

Wanneer jij jouw geloof in God stelt, in het praktiseren van deze tekst en deze lessen, wanneer je begint met vergeven en je innerlijke vrede leert kennen, merk je dat de dingen buiten jou niet nodig zijn om jou gelukkig te kunnen maken. Het valt jou echter wel op dat je het leven luchtiger opneemt. Je wordt blij van eenvoudige dingen – bloemen die je in je tuin plant, een goed gesprek. Je bent niet lang meer verward, in onvrede of van streek. Je geniet elke dag meer van het leven naarmate je oefent met vergeving en met de oefeningen uit deze lessen. Je ziet in dat je geen verlossing zult vinden in de wereld, maar binnen in jou.

Binnen in jou, door het beoefenen van liefdevolle vriendelijkheid, door vergeving, waardoor een vrede ontstaat die alle begrip te boven gaat. Er ontstaat een verbinding met iedereen omdat hatelijke ideeën en overtuigingen ontmantelt en opgelost worden. Je merkt dat ontevredenheid verdwijnt en alle behoefte die die ontevredenheid tot stand brachten. Je hebt minder nodig en je blijmoedigheid neemt toe. Het ego voelt zich beroofd, maar jij niet meer.

Naarmate je door dit proces van verhoogde trilling gaat voel jij je steeds minder eigen aan de wereld. Je kijkt en hoort boze gesprekken tussen politici en je ziet het voor wat het is. Je laat jezelf er niet in meeslepen, je wordt er niet boos om. Materiële dingen komen en gaan in je leven. Je lichaam verandert, maar je verbinding met het goddelijke is onveranderlijk, onkwetsbaar, onoverwinnelijk.

Accepteer dat dit zo is. Concentreer je op die verbinding. Voel de werkelijke waarde ervan.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Ik zie je morgen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten