woensdag 19 mei 2021

Les 140 ~ Alleen van de verlossing kan worden gezegd dat ze geneest. Met commentaar door Jezus.

 



Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Verlossing is afgestemd zijn op liefde. Terug één worden in de denkgeest. Jezelf als het ware afscheiden van angst.

Van zodra je begint te kiezen voor liefde verandert ook de frequentie van je lichaam omdat het gemaakt is door jouw bewustzijn. Het is niet iets dat zonder jou bestaat.

De westerse cultuur is van mening dat het lichaam jou heeft voortgebracht. Dat is de omgekeerde wereld. Jij hebt jouw lichaam gemaakt. De transformatie van het denken die tot verlossing leidt - een ware en absolute afstemming op de waarheid – verandert jouw lichaam zodanig dat je het niet meer zal herkennen. Het verouderingsproces stopt om uiteindelijk de dood te overwinnen, zoals ik heb gedaan. Misschien is dit moeilijk te geloven, maar het is waar.

Alles wat ik gedaan heb, kan jij ook. Het enige verschil is dat ik verder ben op het pad van de liefde dan jij. Ik heb veel incarnaties gehad op aarde die mij voorbereid hebben op de laatste waarin ik nog een lichaam nodig had. Nu heb ik geen lichaam meer nodig, maar kan dat naar believen creëren omdat ik de fysieke, materiële wereld beheers door het beoefenen van liefde en vergeving. Dat is wat jij hier doet. Je bevindt je echter nog in een vroeg stadium.

Houd dus vol, geliefde. Weet dat de waarheid waar is. Altijd. Je hoeft er niet tegen te vechten. Je hoeft je geen zorgen te maken over waar ze is. Ze zit in jou en jouw innerlijke leiding is jouw wegwijzer naar huis. Het is de wegwijzer die je gekregen hebt. Je bent hier niet zonder hulp naartoe gekomen, je bent niet in de steek gelaten, maar je beschikt over een kaart terug naar huis en die kaart is liefde. Door vergeving breng jij jezelf terug op één lijn met de frequentie van het moederschip, met God en Al Dat Is. De frequentie van liefde.

Hoe meer jij je afstemt op die frequentie, hoe beter jij je zal voelen en hoe beter jij je voelt hoe dichter je bij huis bent, bij jouw eeuwige plek.

En er zullen bij jouw thuiskomst nog meer lessen voor je zijn. Mogelijkheden voor uitbreiding die je nu niet kunt bevatten. We weten dat sommigen heel nieuwsgierig zijn naar wat er gebeurt als je eenmaal die opstijging gemaakt hebt, maar daar hoef je nu nog niet aan te denken. Het is beter je te focussen op waar je bent, want daar moet het nodige werk gedaan worden.

Net zo is de obsessie over vorige levens. Als er een herinnering, een beeld of een visioen uit een vorig leven in jou opkomt, kijk dan in hoeverre die informatie nuttig kan zijn voor je huidige leven en laat het daarbij. Het gaat om jouw incarnatie nu. Nu is het dat je kan veranderen. Nu is het moment waarop je liefde boven angst kan kiezen. Het maakt niet uit wat er in het verleden gebeurd is en het maakt ook niet uit wat er staat te gebeuren. Het zijn slechts dromen binnen een droom. Nu is het moment waarop je bent. Wees aanwezig. Wees lief voor jezelf en voor anderen en je zal het goed doen.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Ik zie je morgen weer.

1 opmerking: