dinsdag 2 november 2021

Les 307 ~ Tegenstrijdige wensen kunnen niet mijn wil zijn. Met een gedeelte van het toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Iedereen is eraan gewend om innerlijke conflicten te voelen, om dingen te voelen zoals ‘ik wil dit niet doen, maar het moet’.

Het is een reëel probleem dat om genezing vraagt, het idee dat men ingaat tegen dat wat je gelukkig maakt, tegen wat je vervulling, vreugde, geluk, tevredenheid en bevrediging brengt en dat dit op een of andere manier in het belang zou zijn van het wezen.

Het maakt deel uit van een fundamenteel conditioneringsprogramma van jullie samenleving; een geloof dat je in je leven niet kunt hebben wat je wil, dat niet iedereen zich de luxe van geluk kan veroorloven.

Het is een giftig geloofssysteem. Het leert je om gedurig aan dingen te verdragen die je niet gelukkig maken en dat in een overtuiging dat het dingen zijn die voor jouw bestwil zijn.

Het idee komt voort uit een concept van lijden, opoffering en martelaarschap dat gedurende honderden jaren gepromoot is geweest door de kerk. De samenleving is hierop gebouwd.

Misschien zie jij jezelf niet als een religieus persoon of verbonden aan een geloofsgemeenschap, toch is de hele samenleving gebouwd op honderden jaren van gewelddadige en intolerante heerschappij van de kerk met een propaganda voor zelfopoffering, lijden en martelaarschap. De frequenties hiervan zijn doorgedrongen in deze wereld.

Een groot deel van het collectieve bewustzijn gelooft dat geluk een luxe is, gelooft dat degenen die vreugde en genot zoeken egoïstisch zijn.
In feite zijn ze in overeenstemming met Gods wil, wat geluk en vreugde is.

Je beschikt over een begeleidingssysteem dat voortreffelijk en constant werkt. Het is in lijn met liefde, de onzichtbare navelstreng naar het goddelijke die jou zegt dat jij je goed voelt als je in overeenstemming bent met liefde en een slecht gevoel hebt als er opoffering, lijden en martelaarschap is.

Deze leerstof is duidelijk in tegenspraak met wat de kerk leerde. Maar het was dat wat ik aanleerde toen ik zoveel jaren geleden op het aardse vlak liep.

Het was ook een van de redenen waarom ik ervan verwijderd moest worden omdat ik vrijheid onderwees. Ik leerde over liefde, over de ware liefde, over dat geluk en vreugde een natuurlijk geboorterecht is.

Nog steeds houden de machtsstructuren niet van die vrijheid. Nog steeds houden ze niet van vrijdenkende en gelukkige wezens, maar hebben ze disfunctionele, angstige, beperkte en gefrustreerde wezens nodig om hun economie draaiende te houden.

Maak daarom vandaag een ommekeer naar jouw geluk.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten