vrijdag 5 november 2021

Les 310 ~ Deze dag breng ik onbevreesd in liefde door. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die jij kent als Jezus.

Dit is natuurlijk het tegenovergestelde van waar de meeste wezens hun tijd aan besteden. Ze brengen hun tijd door in angst en oordeel.

Door je leven, dag in dag uit, te wijden aan onbevreesd zijn en aan liefde ontspan je. Je hartslag gaat naar beneden. Confrontaties en stressvolle momenten zijn er steeds minder. Je observeert je dag en de mensen totaal anders.

We stellen voor dat je vandaag, als experiment, onbevreesd zijn omarmt. Kijk wanneer er angst in je opkomt. De enige manier waarop je dit kan weten is door hoe jij je voelt. Dit kan een aarzeling zijn, vrees, schaamte, angst in de buik. Betrap jezelf er vandaag elke keer op als je een angstaanjagende gedachte gelooft en herinner je dat je vandaag onbevreesd wil zijn en dat er niets ergs gebeurt.

Door je een dag aan onbevreesd zijn te wijden, zoals deze les je vraagt, eigen jij je dit weer toe in je denken en verdring je de plaats van de programma's en het verleden die jouw gedrag voorschreven.

Dat is alles. Je zou nergens bang voor zijn als je niet in je denken het geloof had dat iets op een of andere manier gevaarlijk is, een overtuiging die daar vele jaren geleden werd geplant door iets of iemand.

Wanneer je besluit vandaag vrij te zijn van angst, neem je kennis van het huidige moment en kies je ervoor dat de toekomst er anders zal uitzien. Je zegt: ‘Deze ervaring is deze keer van mij en behoort niet tot het verleden, niet tot diegenen die me leerden bang te zijn of die mij leerden hoe ik bang moest zijn. Vandaag schrijf ik dit op een nieuwe schone lei en het zal zich in de toekomst uitspelen in de vorm van een beter leven.’

Nu zullen veel leraren van Cursus in Wonderen zeggen dat het niet gaat om het maken van een beter leven. Maar een beter leven is het gevolg van de keuze voor liefde en onbevreesd zijn. Het is niet per se het doel, maar wel het gevolg van het doel, namelijk dat je je gedachten terugneemt en ervoor kiest om moedig en onbevreesd te zijn.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten