maandag 1 november 2021

Les 306 ~ De gave van Christus is al wat ik zoek vandaag. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

In jullie samenleving wordt er naar mij verwezen als Jezus-Christus. Het woord ‘Christus’ verwijst naar wat er met mij gebeurde als gevolg van mijn praktische beoefening van vergeving en ik wil niet dat je denkt dat ik specialer ben dan jij.

Ik ben inderdaad die oudere broer waarnaar Een Cursus in Wonderen verwijst, maar dat duidt op ervaring, op een wijzer iemand die je informeert over hoe jij dit ook kan bereiken. Daar zijn dan deze lessen voor.

Van jou wordt gevraagd om boven de demente, inconsequente en gewelddadige manieren van het ego uit te stijgen naar een liefdevoller wezen.

Nu zeg je misschien dat je niet inconsequent bent omdat je elke dag naar je werk gaat of dat je niet gewelddadig bent en op niemand schiet.
Maar ga eens naar je innerlijke wereld en vraag jezelf af hoe consistent je bent in je innerlijke wereld, hoe kalm en liefdevol ben je vanbinnen? En dan niet het gedrag dat je is aangeleerd door conditioneringsprogramma's, maar van wat je echt bent.

Onthoud dat wat je manifesteert een weerspiegeling is van wat je van binnen bent. Niet van je sociale gezicht, niet een opgezette blik van onschuld uitgetekend door het ego, maar je innerlijke frequentie, je ups en downs, je haat, angsten, je zelfhaat, die er allemaal in vervat zitten.

Je vraagt je misschien wel eens af waarom vreselijke dingen gebeuren met goede mensen, van mensen waarvan hun gedrag goed lijkt te zijn. Ze lijken vriendelijk, aardig en beleefd, maar van binnen is het een en al frustratie, woede en schaamte. En dat is wat dan ‘vreselijk’ wordt.

Weet dus dat je op deze planeet geen geheimen kunt bewaren. Zelfs al worden de woorden niet uitgesproken, je zendt de frequentie uit van wat je de hele tijd gelooft, voelt en denkt. De hele tijd en het universum luistert en brengt je een weerspiegeling van die frequentie naar je terug.

Stop daarom met het spelen van een slachtoffer en beweeg je naar je christuseigenschap. Oefen je geest in liefde. En wanneer er een liefdeloos deel van jou naar voren treedt, veroordeel jezelf dan niet, maar laat het niet langer toe in je heilige ruimte. Laat het gaan. Laat het los. Geloof die gedachten niet langer. Doe niet langer alsof ze waar zijn, maar voel dat de frequentie ervan geen liefde bevat.

Dit is een verantwoordelijkheid die jullie allemaal hebben door de vrije wil die je gekregen hebt. Het is je verantwoordelijkheid niet langer elke gedachte die je hebt te geloven.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten