vrijdag 11 juni 2021

Les 163 ~ Er is geen dood. De Zoon van God is vrij. Met commentaar via Tina Spalding.

 




Dit lijkt onmogelijk te geloven, is het niet: "dat er geen dood is"?

Wel, ik heb de dood overwonnen. Ik leef nog. Jij leefde al voor dit lichaam. Je leeft in dit lichaam, maar je bent dit lichaam niet en je zult verder leven nadat dit lichaam het nut ervan heeft opgegeven.

De dood is een illusoir idee. De dood bestaat niet. Je vertelt een verhaal over de dood en ja, je aanbidt de dood! Kijk naar je televisieprogramma's. Welke zijn het populairst? Die over moord. Maar je kijkt voor het drama, zeg je. Nee, er is een fascinatie voor de dood. En je kunt het ook zien in je fascinatie voor ziekte - hoe snel je iemand vertelt dat je niet goed bent, hoe snel je iemand vertelt over de pijn die je hebt, die pijn met iemand anders wilt delen.

Deze waarheden zijn moeilijk te horen omdat je er zo volledig in gelooft. Je gelooft dat je zult sterven en dus is het waar - je zult sterven in de vorm waarin je erin gelooft. Je zult niet sterven! Je bewustzijn zal doorgaan nadat het lichaam van je afgevallen is. Maar het hoeft niet zo te gebeuren! Dat is niet wat mij is overkomen. Ik stierf niet aan het kruis. Ik verliet mijn lichaam en reconstrueerde een ander. Ik was niet meer veroordeeld om in de sterfelijke vorm te leven omdat ik een punt van bewustzijnsevolutie had bereikt waardoor ik de fysieke materiële wereld kon beheersen. Mijn volledige afstemming op liefde, mijn volledige verbinding met het Goddelijke maakt je vrij van de last van de dood. En het is er voor jullie allemaal om dit aan te nemen. Maar je moet stoppen met in de dood te geloven. Je moet stoppen het als een onvermijdelijkheid te zien.

We willen dat je vandaag begint met jezelf een ander verhaal te vertellen. "Ik kan de dood overwinnen!" kan je mantra zijn. "De dood is een illusie!" zou je mantra kunnen zijn. "Het is niet waar!" zou je mantra kunnen zijn. "De dood is niet waar! Ik leefde voordat dit lichaam bestond. Ik leef in dit lichaam. Ik ben dit lichaam niet en ik zal voor eeuwig en altijd blijven leven, Amen!"

De dood is de grote grimmige maaier die het ego gebruikt als bewijs dat God niet echt is. En daarom is jouw wereld zo verwarrend voor jou, omdat deze plaats van scheiding waarin je bent gekomen, deze plaats van scheiding waarin je de dood aanbidt en er de hele tijd over praat - deze plek niet door God is gemaakt. Het is een plek die je hebt gekozen om binnen te komen om je idolen te achtervolgen en om door te gaan met de karmische cyclus.

We willen dat je uit die cirkel komt. Maar je moet het binnen je leven doen. Het overkomt je niet in het hiernamaals als je er tijdens je leven nog in hebt geloofd. Dus begin vandaag met het vertellen van een nieuw verhaal over de dood! Begin tegen jezelf te zeggen dat het niet echt is, ook al denk je nog steeds dat het echt is. Begin deze nieuwe overtuigingen en ideeën te ervaren en te experimenteren. Ze zijn inderdaad krachtig - moeilijk te geloven, maar waar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten