dinsdag 22 juni 2021

Les 174 ~ Herhaling van de lessen 157-158. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens! Ik ben degene die je kent als Jezus.

Door deze lessen te doen, handel je in overeenstemming met deze uitspraak dat God louter Liefde is en jij dat dus ook bent. Je bent een gedachte in de geest van God. Je bent een heilig wezen geboren uit die Bron-energie die jij God noemt.

Deze wereld wordt echter niet gemaakt door dat wezen dat jij God noemt, al is de bronenergie wel toegankelijk en is dit waar we hier, allemaal samen, aan werken.

Je hebt ervoor gekozen om in afscheiding te komen. Je kwam hier om je idolen te achtervolgen. Je gelooft in scheiding - je lichaam is een bewijs van dat geloof - en de liefdeloze aard van veel van je gedachten is ook het bewijs van het geloof in afscheiding.

Wanneer je iemand aanvalt, iets gemeens over iemand zegt of ruzie krijgt met iemand in de overtuiging dat jullie belangen verschillend zijn, als je niet krijgt wat je wilt of oneerlijk vindt dat zij krijgen wat ze willen, handel je in overeenstemming met jouw geloof in afscheiding.

Als je echter zegt: "Ik weet niet wat ik moet doen! Ik weet niet hoe ik mijn evolutieproces kan versnellen. Ik wil deze spirituele doelen bereiken!" Dan zit er maar één ding op: kijk waar je angst en oordeel hebt. Kijk waar je negatief op reageert. Kijkt waar je zelfingenomen bent in je overtuiging dat jij weet wat er op een bepaald gebied gaande is. Dat kan met je lichaam zijn, met de politiek, met je partner. Het kan met elk onderwerp zijn. Waar erger jij je aan? Waar verlies jij je rust? Dat is jouw indicatie dat je handelt in overeenstemming met afscheiding in plaats van een overeenstemming met liefde. Want als je liefdevol bent, ben je niet van streek; ben je gelukkig, heb je vrede.

Er worden hier voor jou geen geheimen achtergehouden. Jouw begeleidingssysteem is onberispelijk en constant en vertelt jou altijd hoe het met je gaat.

Zodra je dus angst voelt, voeg dan liefde toe aan de mix. Voeg liefde toe aan het denken. Draai die gedachte om en maak er een liefdevolle gedachte van, wat het ook is en je kunt de snelheid van je evolutie verhogen. Dat is het enige wat gebeurt, kies meer voor liefde in plaats van voor angst, haat of oordeel.

Het probleem is dat sommige van je denkpatronen diep geworteld zijn in je conditioneringsprogramma's en zijn daarom niet gemakkelijk  of in een oogwenk te veranderen. Het is oefenen. Je ziet: "Ah, daar heb ik weer geoordeeld, oh, daar ga ik weer." En je ziet dat het schijnbaar geen keuze is; het gebeurt onbewust in jou. Het gedrag is een reflexmatige reactie; je hebt het niet eerst overwogen.

Vertragen is een heel, heel goed idee. Omdat je onbewust functioneert kan je het zien wanneer je te druk wordt, onrustig, in de war raakt, geagiteerd. Vertraag en voel wat er in je omgaat en stel vast: "Ah, die fout die ik net had, voelde niet erg goed!"

Als je de hele tijd druk bent - wat velen van jullie in het westen zijn - vallen deze gevoelens pas op als je er een tijdje in bent en vaart opgebouwd hebben waardoor terugkeren naar een staat van liefde moeilijk is.

Wees dus altijd dankbaar voor de negatieve emotie. Wees altijd dankbaar. Scheld jezelf niet uit als een slechte Cursus in Wonderen-student, maar zeg: "Ah! Ik kom hier, ergens in mijn denken, een negatief geloof tegen. Ik voel dat het niet klopt. Ik kan voelen dat ik overstuur ben. De negatieve emotionele feedback die ik krijg is vrij intens. Dat betekent dat ik er ook echt in geloof, ook al voel ik me er slecht door."

Wees dus blij met de rode vlaggen en laat je niet misleiden door de vorm. Het is altijd wat er in jou opkomt, niet wat de ander aan het doen is. Het is altijd wat het in jou triggert, wat in jou geactiveerd wordt.

Zie je, je hebt duizenden en duizenden onjuiste ideeën in je hoofd en de meeste daarvan kom je pas tegen als ze door een scenario in je leven geactiveerd worden, als ze naar de oppervlakte komen in de vorm van een negatieve reactie.
Daarom kan je blij zijn wanneer je een negatieve reactie hebt, omdat je nu een deel van je onbewuste/onderbewuste geest ziet die aan je onthuld wordt.

Wees dankbaar voor al je ervaringen in dit leven! Ze zijn allemaal leerzaam - de goede en de slechte zoals jij ze noemt. De slechte zijn je aanwijzing voor wat er in je onbewuste geest omgaat.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en we zullen je snel weer spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten