woensdag 16 juni 2021

Les 168 ~ Uw genade is mij gegeven. Nu maak ik er aanspraak op. Met commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die jij kent als Jezus.

En jouw vermogen om te ontwaken is dit moment! Velen van jullie die spiritueel materiaal bestuderen hebben het gevoel dat het lang ploeteren is op een erg steile heuvel. Dat je er heel, heel lang aan werkt.

De waarheid is dat ontwaken van moment tot moment gebeurt. Jouw investering in dit verlangen om te ontwaken zal dit laten gebeuren.

In Een Cursus in Wonderen schrijven we dat er een dag is die voor jullie aangewezen is om te ontwaken. Naarmate je die dag nadert, zal het verlangen om te ontwaken sterker worden. Dit staat niet specifiek in de tekst. Ik wil het je hier vertellen: je verlangen om te ontwaken neemt toe omdat de tijd van ontwaken nabij is.

Deze bijeenkomst, deze wereldwijde bijeenkomst die we hier cultiveren met de dagelijkse lessen - en we danken jou voor jouw deelname aan deze wereldwijde bijeenkomst - verbetert jouw vermogen om dat verlangen om te ontwaken te herkennen.

Als je elke dag in groep bij ons komt, verander je meer dan je denkt. Je verandert de frequentie van je planeet. Het is een van de grote geschenken van jullie moderne technologie. Net zoals het voor snode doeleinden kan worden gebruikt om je frequentie wereldwijd te verlagen, gebruiken wij het hier samen om de frequentie wereldwijd te upgraden. Denk dus niet dat je alleen staat met je studie. Denk niet dat jij alleen de voordelen plukt van jouw vergevingsoefening, maar jij, iedereen en alle dingen profiteren van deze praktijk.

We willen niet dat je jezelf bekritiseert als je even een negatief gevoel hebt. We willen niet dat je jezelf als onvolmaakt beoordeelt als je boos of gefrustreerd raakt. We willen dat je blij bent dat je een ander deel van je geest hebt gezien dat niet van jou is, maar zich aan jou openbaart door die negatieve emotie. Breng het naar de oppervlakte en leg het op het altaar en zeg: "Dit wil ik niet meer in mijn gedachten! Ik wil deze woede niet. Ik wil deze frustratie niet. Ik wil deze angst niet. Neem het alsjeblieft van mij aan en laat me zien wat ik nodig heb om mijn geest te bevrijden van deze liefdeloze ideeën en gedachten die mij gevangen houden."

Maar je kunt iets pas loslaten als je het ziet. Als je van streek bent, laat het gebeuren. Beschadig of kwets niemand of iets, maar laat het gebeuren en wees er getuige van dat je een deel van jezelf hebt gezien dat liefdeloos is en waar je niet langer aan wilt deelnemen.

Je moet het eerst zien, accepteren dat het er is en laat het dan uit het onderbewustzijn naar boven komen om op het altaar te leggen voor genezing. Je moet het naar het licht brengen zodat het kan worden genezen en van je kan worden weggenomen.

Maar we zullen jouw eigen verlangens niet negeren. Als je je boosheid, je woede, je pijn geheim houdt onder de oppervlakte, ze koestert als je kleine kinderen, zullen ze bij je blijven.

Je moet ze met elke vezel van je wezen niet meer willen hebben.

Ik ben diegene die je kent als Jezus, en ik zal morgen weer tot je spreken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten