dinsdag 29 juni 2021

Les 181 Ik vertrouw mijn broeders, zij zijn één met mij. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is belangrijk voor je te onthouden dat deze woorden oefenwoorden zijn, ze leren jou hoe je iets moet doen.

Als we je vragen om zoiets te doen als je broeders vertrouwen, zal er onmiddellijk een reactie zijn van het ego-bewustzijn dat zegt: "ik ben verraden, ik ben zoveel gekwetst door zoveel mensen, ik kan ze niet vertrouwen.’

Dit is een weerspiegeling van jouw denken en niet van de wereld. We geven ook niet het slachtoffer de schuld, maar we herinneren jullie eraan dat jullie wereld gecreëerd is vanuit jullie eigen percepties en bewustzijn.

Als wij jou vragen om te vertrouwen en het eerste dat in je opkomt is diep wantrouwen, dan begrijp je in feite waarom we je deze les geven. Want als je wantrouwt op basis van ervaringen uit het verleden geeft dat een garantie dat de toekomst eruit zal zien als het verleden, omdat jij degene bent die een frequentie van gebrek aan vertrouwen uitstraalt.

Wanneer je geen vertrouwen hebt in de wereld, in je leven, in je broeders en zusters, verklaar je dat je onbetrouwbare ervaringen en mensen naar je toe zal trekken omdat je vasthoudt aan een geloof in tekort aan vertrouwen.

Het is dus een belangrijk onderdeel van jouw vergevingspraktijk om je broeders en zusters het voordeel van de twijfel te geven en te zeggen: ‘Nou, alleen voor nu, alleen vandaag, ik ga je vertrouwen’.

Dat betekent niet dat je deze mensen bijvoorbeeld al je geld geeft. Daar gaat deze les niet over. Het gaat erom weerloos, openhartig en onbevooroordeeld te worden. In die staat van zijn kun je meer zien, maak je verbinding met meer, kan je meer begrijpen.

Wanneer je zowel een defensieve houding hebt en een verlangen om, als vergelding, aan te vallen, mis je alles, mis je het leven. Je leeft in het verleden en zorgt ervoor dat het eeuwige nu besmet is met overtuigingen en ideeën uit het verleden. Dit is wat je creëert, je zorgt ervoor dat je in de toekomst dezelfde wonden oploopt omdat je erin gelooft.

Dus die paar momenten, meerdere keren, per uur, per dag, willen we dat je deze les oefent. Je zal een verhoogd niveau van veiligheid voelen, omdat je stopt met je voor te bereiden op oorlog.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten