dinsdag 15 juni 2021

Les 167 ~ Er is één leven en dat deel ik met God. Met commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens! Ik ben degene die je kent als Jezus.

Deze lessen worden behoorlijk uitdagend voor je geloofssysteem, nietwaar? Ze porren echt aan enkele van de fundamentele ideeën die je hebt over jezelf, over je leven en over je doel hier.

Je bent geen lichaam. Je bent bewustzijn dat ingekapseld is in een zware fysieke, materiële afgescheiden manifestatie. Dat is niet wie je bent. Het lichaam is niet wie je bent. Het lichaam is het enige dat lijkt te sterven omdat jij het verlaat. Je verlaat het als je leven hier voorbij is.

Wanneer je in dit leven veel nieuwe ideeën verdedigd hebt, jij je opengesteld hebt waar je kon, wanneer je al het werk hebt gedaan dat je hier kunt doen, dan is het tijd voor jou om deze plaats van scheiding te verlaten. Maar met jou gaan alle ideeën die nog niet geheeld zijn mee en met jou de behoefte aan een nieuwe incarnatie.
Deze generatie heeft daarom heel, heel veel geluk in hun ervaring: de mogelijkheid om volledig in het lichaam te ontwaken, om volledig te ontwaken in dit leven!

Maar je moet jezelf wijden aan liefde en niet aan angst. Dit is waarom in jullie samenleving angst zo intens gepromoot wordt. De ontwerpers van jullie massamediasystemen weten wat er gaande is. Ze begrijpen dat dit het einde is van een spiritueel seizoen en dat deze galactische versnelling jullie allemaal de kans geeft om tijdens je leven volledig te ontwaken.

Wat betekent dit nu voor jou? Het betekent dat je zo vaak mogelijk voor liefde kiest. Het betekent dat je je angsten niet aanmoedigt door je eraan over te geven. Het betekent dat je veranderingen in je leven aanbrengt waar je sterk het gevoel hebt dat ze moeten worden gemaakt omdat Spirit je vraagt om jezelf te zijn. Het vraagt je om het liefdevolle, zichzelf uitdrukkende, liefde-uitbreidende idee in de geest van God te zijn dat je werkelijk bent.

Dat betekent dat jij jezelf eert; dat je die dingen eert waartoe jij je aangetrokken voelt, waar jij je met een bepaald doel toe aangetrokken voelt. Je voelt je aangetrokken omdat die dingen in je hoofd zitten.

Sommigen van jullie zullen zeggen: "Nou, ik voel me aangetrokken tot slechte dingen!" En we zeggen, nou als je aangetrokken wordt tot slechte dingen, dan doe je de cursuslessen niet. Je stemt je er niet op af en je oefent ze niet. Slechte dingen zijn niet in overeenstemming met deze leringen.

Je moet kijken naar hoe jij jouw vrije wil en jouw voorkeuren gebruikt. Soms druisen deze lessen in tegen je voorkeuren.
Dit is een uitdagend idee voor degenen onder jullie die te horen hebben gekregen dat je moet gaan voor het gevoel dat je moet doen wat je wilt doen.

We hebben eerder het verschil beschreven tussen de behoeften van het ego en de opkomende passies, ideeën en inspiraties die diep uit je hart en geest komen. Ze zijn verschillend. Ze hebben een ander gevoel en alleen jij kunt onderscheiden welke ego-gedreven zijn.

Als je voorbij de vorm gaat, krijg je een gevoel van beperking. Je krijgt een gevoel van angst. Je zult een gevoel krijgen van ‘als ik dit niet snap, zal die niet van me houden, als ik me niet zo gedraag wordt ik in de steek gelaten’, angstige ideeën en gevoelens.

Wanneer je door Spirit wordt geleid om je ware aard tot uitdrukking te brengen, krijg je een positief gevoel. Je krijgt een gevoel van opwinding. Je krijgt een gevoel van toename. Je krijgt een gevoel van vreugde. En alleen jij kunt het verschil tussen die dingen weten.

Dus zoek vreugde op elk moment dat je kunt! En als je die angstige ego-drijfveren voelt, pak dan je boek Een Cursus in Wonderen en lees een tijdje. Roep mij om je te helpen. Vraag om hulp bij het loslaten van een oud patroon dat je niet meer dient. Ik zal komen. Je zal je anders voelen!

Ik ben diegene die je kent als Jezus, en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten