maandag 21 juni 2021

Les 173 ~ Herhaling van de lessen 155-156. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is interessant, nietwaar, dat je jezelf als een veelzijdig wezen beschouwt in die zin dat je jezelf met veel dingen labelt. Je zegt dat je intelligent bent. Je zegt dat je onaantrekkelijk bent. Je zegt dat je succesvol bent. Je zegt dat je een loser bent. Je zegt dat je dik bent, je bent dun, je bent vrijgevig, je bent gemeen - al deze dingen, maar je zegt zelden dat "ik liefde ben!"

Het is een prachtige, prachtige mantra voor jou om te hebben: 'Ik ben liefde. Ik ben liefdevol. Ik ben gemaakt uit liefde, door liefde, voor liefde'. Ik ga dat vandaag als mijn intentie stellen en wanneer er een beslissing te nemen is zal ik mezelf afvragen 'ik ben liefde, wat zou volgens die waarheid de juiste reactie zijn?'

Je zal kunnen merken dat er discrepantie is tussen wat je denkt dat je bent en wat deze les je vertelt dat je bent. Het is de illusie waaronder je leeft. Je gelooft dat je gescheiden bent van liefde, dat je in de steek bent gelaten door liefde, dat liefde gevaarlijk is, dat liefde veel dingen is, maar je hebt zelden overwogen dat jij liefde bent.

Als je dit in overweging neemt, als je doet alsof dit zo is, begin je de zaden van liefde te zaaien. Je begint, in het eeuwige heilige ogenblik, dit moment, nu, de oogst te zaaien die je in de toekomst zal plukken.

Als je zegt dat je ontevreden bent of dat je egoïstisch bent of dat je, op welke manier dan ook liefdeloos bent - ik voel me schuldig, ik voel me teleurgesteld, ik voel deze dingen -  zijn dat de zaden, de frequentiezaden die je zaait voor je toekomst. Het is heel simpel: je oogst wat je zaait of je het nu leuk vindt of niet. Zorg er dus voor jezelf als een liefdevol wezen te beschouwen en handel daar dan ook naar.

Dit wezen heeft namens ons een boek geschreven genaamd "Love and a Map to the Unaltered Soul". We raden je aan het boek te lezen omdat het voor jou het begrip liefde herdefinieert zodat je weet dat je in overeenstemming bent met die definitie en niet met de definitie die in je samenleving van toepassing is. 

De meesten van jullie zien liefde als iets wat het niet is. Overweeg dus om die tekst te lezen zodat je een goede en duidelijke definitie krijgt van wat liefde eigenlijk is.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten