dinsdag 1 juni 2021

Les 153 ~ In mijn verdedigingsloosheid ligt mijn veiligheid.

 




Dit is de les die ik leerde toen ik naar het kruis ging. Ik verzette mij niet. Ik had kunnen vertrekken. Ik had de strijd kunnen aangaan, maar in mijn afgestemd zijn op liefde wist ik dat ik veilig was. Ik wist dat ik een spiritueel wezen ben en niet een lichaam.

Dat geldt ook voor jou. Wees niet te gehecht aan het lichaam, het maakt je bang. De angst voor het verlies van het lichaam, de controle over het lichaam, het versieren van het lichaam, het is een obsessie in de westerse samenleving. De perfecte staat van het lichaam zodat het perfect is om de perfecte partner te vinden of de perfecte kleding of in de perfecte auto te passen. Het zijn allemaal op het lichaam gerichte gedachten en activiteiten.

Je moet je focus gericht houden op het bewustzijn, dat eeuwig is. Jouw bewustzijn, jouw eeuwig leven kan nooit vernietigd worden. Het blijft en is altijd.

Het lichaam is een tijdelijk middel waarin jij jezelf voortbeweegt in het geloof van afgescheidenheid en angst. Wanneer je op het lichaam gericht bent is dit beangstigend. Een voorbeeld, jonge mensen die lijden aan anorexia of boulimie richten al hun creatieve kracht op het lichaam in een poging dat lichaam te vormen en te beheersen in de veronderstelling dat dat hun redding is. Ze kunnen zelfs zo ver gaan dat het lichaam eraan ten onder gaat.

We willen daarom dat je goed begrijpt wat verdedingsloosheid betekent: men hoeft zich niet te beschermen tegen vermeende aanvallen. Als jij jezelf verdedigt, wordt je aangevallen (les 135) omdat je gelooft dat er mogelijk een aanval op handen is waar je bang voor bent.

Wanneer je echter begint je hart open te stellen maak je ruimte voor nieuwe ervaringen, word je vrijer, creatiever. Je staat in verbinding en je lichaam volgt. Je hoeft daar niets voor te doen. Het wordt geregeld vanuit de frequentie van je denken.

Hoe meer jij je verdedigend opstelt, hoe banger je wordt. Daarentegen hoe minder weerstand er is hoe vrijer, gelukkiger, creatiever, welvarender, gezonder je wordt en het lichaam loopt dit allemaal mee achterna. Van zichzelf heeft het geen eigen wil. Door je te verdedigen bewijs je je trouw aan de afscheiding en aan het ego.

Word je dus bewust wanneer jij je defensief opstelt en begin je een beetje open te stellen. Als er iemand in je leven is bij wie jij je armen vouwt, laat die dan de volgende keer gewoon los en kijk waar je bang voor bent. Kijk of je bang bent voor een aanval. Besef dan dat jij degene bent die aanvalt omdat jij je hierop reeds voorbereidt. Is dit niet het geval dan zal je gewoon ontspannen en vrij zijn.

Ik ben degene die je kent als Jezus. Morgen zie ik je weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten