maandag 28 juni 2021

Les 180 ~ Herhaling van de lessen 169-170. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

Jullie zijn allemaal gelijk. Jullie zijn allemaal liefhebbende wezens die vergeten zijn dat jullie liefhebbende wezens zijn. Jullie hebben ook de verkeerde definitie van liefde geleerd.

Vandaag willen we het hebben over zorgen. Velen van jullie maken zich zorgen. Je maakt je zorgen om de aarde, over de politiek, om je kinderen, over je gezondheid.

Piekeren is geen liefde; het is angst. En daarom voel jij je slecht als jij je zorgen maakt. Als jij je zorgen maakt over het milieu, voel jij je slecht. Als jij je zorgen maakt over de staat van de politiek, voel jij je slecht. Als jij je zorgen maakt om je kinderen, voel jij je slecht, enz., enz.

Liefde is zelfexpressie. Liefde is je leiding volgen, je passie. Liefde is creativiteit.

Dus als je een probleem hebt, je kinderen gaan bijvoorbeeld zonder jou op reis en je maakt je zorgen om hen - getuige het nare gevoel - ga naar binnen en realiseer je: ‘ik voel me slecht, dat betekent dat ik het goede spoor kwijt ben’.

Verander het filmscenario die jouw negatieve gevoelens veroorzaakt - ze missen de bus, ze missen hun vliegtuig, ze worden beroofd, … - wat het scenario ook is dat zich in jouw hoofd afspeelt en verander het naar een liefdevol scenario. Je ziet ze stoeien op het strand en plezier hebben met hun vrienden. Je ziet ze grote avonturen beleven.

Zo ziet liefde eruit; liefde voelt altijd goed!
Als je verliefd bent op iemand en je voelt je constant slecht, dan is dat geen liefde.
Als je in je eigen bewustzijn leeft en je constant slecht over jezelf voelt, hou je niet van jezelf.

Je bent gemaakt door een liefhebbende Schepper naar het beeld en de frequentie van Liefde. Dus als je voelt dat je niet op het goede spoor zit, weet dan dat je een liefdeloze beslissing hebt genomen over jezelf of iemand anders die gebaseerd kan zijn op de verkeerde definitie die je hebt over liefde.

Zorg ervoor dat je nagaat wat liefde voor jou betekent. Liefde geeft vrijheid. Liefde is expressief. Liefde is niet-oordelend en liefde geeft bovenal vrijheid aan degenen van wie je houdt - inclusief jezelf!

Geef jezelf de vrijheid om te zijn wie je nu bent. Uit je gevoelens op een liefdevolle manier. Dump je negatieve emoties niet op andere mensen - het is niet liefdevol - zelfs als je die negatieve emoties voelt.
Neem jezelf apart en vraag jezelf af: ’Als ik me slecht voel wil dat zeggen dat ik het spoor bijster ben. Kan ik dit op een andere manier zien? Er moet een andere manier zijn om dit te zien.’

God is louter liefde en dus ben jij dat ook! Voel je goed vandaag! Wees gelukkig wetende dat geluk je natuurlijk erfgoed is!

Ik spreek je morgen weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten