dinsdag 10 augustus 2021

Les 223 ~ God is mijn leven. Ik heb geen leven buiten dat van Hem. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die jij kent als Jezus.

Het ego houdt niet van dit geluid, het wil de leiding hebben en alles beheersen, het wil de grote baas over jou zijn.

Maar je ervaringen laten je zien dat hoe meer je verbonden raakt met het Goddelijke, hoe meer je verbonden bent met jouw innerlijk begeleidingssysteem hoe gemakkelijker het leven wordt, hoe minder stress en angst er is.

Het verlangen van het ego om over alles de baas te zijn, leidt tot een angstige plaats.

Nu lijkt het misschien dat wij jou tegenstrijdige informatie geven. We vertellen jou dat je de kapitein bent van je eigen schip en dat je je innerlijke leiding moet volgen wat klinkt als de wereld van het ego, is het niet?

Het is iets wat je zal doen na dit verduidelijkingsproces gevormd door de lessen van Een Cursus in Wonderen. Je krijgt gemengde en verwarrende informatie die jou ertoe aanzetten tegenstrijdige beslissingen te nemen totdat je de 365 lessen van Een Cursus in Wonderen hebt doorlopen.

Dit garandeert niet dat je vrij van angst zult zijn, dat je helemaal niet meer in de war zult zijn, maar het betekent dat je na 365 lessen en het voortdurend oefenen in vergeving, je een veel duidelijker idee zult hebben van wat er werkelijk aan de hand is als je bang wordt, wanneer je een negatieve reactie hebt, wanneer je iemand aanvalt of je wanneer jij je aangevallen voelt door iemand anders.

Je zal zeggen ‘aha, hier is werk te doen, wat is hier aan de hand, waarom wil ik vluchten, waarom ben ik bang?’. Hiervoor zou je eerder gezegd hebben ‘wat is er mis met je, waarom val je mij aan?’ Een totale ommekeer.

Deze lessen leiden je naar een diepe staat van overgave aan wat is. Je weet dat je niet kunt veranderen wat er op dit moment is. Je moet het accepteren.

Zo wordt de begeleiding, waarop jij je kunt afstemmen als je op de plek van overgave bent gekomen, heel duidelijk. Je bent vaker gelukkig. Je bent minder vaak bang. Je kunt veel makkelijker inschatten aan de hand van ware gevoelens of je wel of niet ergens aan wilt deelnemen.

Dit is dus een inleidende fase op weg naar een diepere overgave van het weten dat je hier een doel hebt, dat je verbonden bent met een liefdevolle begeleiding, dat je kunt onderscheiden naar welke ingevingen vanuit je geest en hart je moet luisteren.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten