zondag 1 augustus 2021

Les 214 ~ Herhaling van de les 194: ik leg de toekomst in Gods Handen. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is de bron van de meeste van je zorgen: spijt en verwijten over het verleden, schuld, schaamte misschien en zorgen over de toekomst. Je leeft in een fictieve wereld als je aan het verleden of de toekomst denkt.

Als je niet bewust bent bij wat je doet, doe je eigenlijk niets. Je verspilt je tijd, je herbeleeft of projecteert. Het zijn de twee fantasiewerelden waar velen van jullie het grootste deel van de tijd in leven. Dus als we het over tegenwoordigheid van geest hebben, is dat wat we zoeken. We zoeken de tegenwoordigheid van de geest omdat dit het enige echte punt van de schepping is, nieuwe schepping.

Wanneer je nadenkt over het verleden, vervuil je het eeuwige nu met dit verleden en creëer je een toekomst die op je verleden lijkt. Als je een wrok hebt, laten we zeggen een misbruik of een trauma waar je aan blijft denken, dan zeg je nu tegen het universum ‘daar wil ik meer van’.

Het eeuwige nu, dit moment, dit nieuwe moment wordt besmet door het gebruik van je vrije wil en ongepast gebruik van je geheugen. Het besmet dit eeuwige nu.

Degenen die aan PTSS of een trauma lijden beseffen niet dat ze dit uit eigen beweging doen. Men realiseert zich niet dat het zo'n gewoonte is geworden om ofwel het verhaal te vertellen of te piekeren over wat er is gebeurd of de situatie uit het verleden opnieuw te bekijken. En men beseft niet dat men het eigen trauma voedt.

Nu geven we het slachtoffer hier niet de schuld. We zeggen niet dat er niets ergs met je is gebeurd, maar het is je maar één keer overkomen en als je erover blijft nadenken, er verhalen over vertelt, erover praat met mensen, naar een therapeut gaat, dan traumatiseer jij jezelf keer op keer en zorg je voor een toekomst die een soortgelijke vibratie zal zijn.

Wat je moet doen is de toekomst aan God overdragen en zeggen ‘ik zal hier in het heden zijn, erop vertrouwend dat zolang ik in afstemming ben met liefde, alles goed zal komen omdat U God liefde bent en ik in lijn ben met Uw wil voor mij wanneer ik op de plek van liefde ben’. Zo makkelijk is het.

Dus tegenwoordigheid van geest is niet een of andere esoterische, zeldzame eigenschap die monniken hebben; het is iets waar jullie allemaal moeten naar streven. Gebruik je zintuigen om je in het huidige moment te houden. Kijk waar je naar kijkt. Proef wat je proeft. Voel wat je voelt en weet dat eindeloos piekeren over het verleden en de toekomst echt tijdverspilling is.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten