vrijdag 20 augustus 2021

Les 233 ~ Vandaag geef ik God mijn leven, opdat Hij het leidt. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

We willen graag dat je vandaag een experiment doet. We willen dat je stopt met het geven van je mening over wat dan ook, dat je stopt met oordelen, ook jouw mening over je leven. We willen graag dat je een hele dag de tijd neemt om alles te accepteren. Zoals alles wat gedaan moet worden omdat je jezelf een aantal taken hebt opgedragen. Alles wat als een geïnspireerd idee in je opkomt.
We willen dat je vandaag alles accepteert als volmaakt, zonder enige klachten, oordelen of weerstand.

Je krijgt vandaag bijvoorbeeld een telefoontje van een familielid die je irritant vindt en die je uitnodigt om vandaag te komen eten. We dagen je uit om ’oké’ te zeggen. Dat betekent dat jij je niet verzet tegen wat er op je af komt.

Misschien zijn de klachten en de oordelen die je hebt over dat familielid eerder een weerspiegeling van jou dan van hen en als je ingaat op die uitnodiging dat je in staat bent te accepteren en in te zien dat het probleem in jouw geest zit. Dat je inziet dat jij degene bent die veroordeelt, die ongeduldig is, eerder de onverdraagzame, dan zij.

Onthoud dat het ego projecteert; het ego beschuldigt iedereen van wat jij doet. Zo verbergt het de grootste fouten en vervormingen van je geest door de ander de schuld te geven.

Dus op zo’n dag van radicale acceptatie zeg je ‘ik stop met het projecteren, beschuldigen, oordelen, wegwerken van de gevoelens die ik heb en waarvan ik de schuld geef aan anderen, andere dingen, objecten, ervaringen. Ik erken dat dit van mij is. Ik ga ernaar kijken, het zijn mijn gedachten en ik ga kijken zodat ik kan zien wat er echt aan de hand is.

Weinigen doen dit. Je zegt zelden dat alles precies is zoals het zou moeten zijn, dus ontspan en neem volledig deel aan elke ervaring die je vandaag hebt.

En in die radicale acceptatie, observatie, liefde, niet-oordelen en vergeving, heb je de kans om enkele van de lessen in je leven te zien die je nu misschien mist omdat je weerstand biedt aan wat op je pad komt.

Dit is wat een verlicht wezen doet. Een verlicht wezen gaat elke dag door, alles en iedereen accepterend zoals ze zijn, over hun eigen gevoelens, zien dat de hele ervaring van hun dag plaatsvindt in het eigen bewustzijn, bepaald wordt door het eigen bewustzijn en de waarden, lenzen en vervormingen waarmee ze naar de wereld kijken.

Dus in deze dag van radicale acceptatie, willen we dat je getuige bent van waar je afdwaalt en oordeelt, hiermee te stoppen en te zeggen: ‘Aha, hier is iets dat ik wil beoordelen. Wat is dat ding dat mij lastigvalt? Dat ding zit in mijn denken en niet daarbuiten, niet in dat ding, maar in mij. Laat mij zien waar mijn gebrek aan acceptatie vandaan komt.’

Dat is wat een dag van totale acceptatie je geeft. Het laat je zien waar je overstuur van raakt, het laat je zien waar je weerstand zit, het laat je zien waar je angst de controle heeft.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten