dinsdag 7 september 2021

Les 251 ~Ik heb niets nodig dan de waarheid. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is een gebed dat je altijd kunt gebruiken als je in de war bent. ‘Laat me alsjeblieft de waarheid zien, zodat ik vrede kan hebben, zodat ik in vrede ben. Laat me alsjeblieft de waarheid zien’.

Wanneer je lijdt, wanneer je van streek bent, wanneer je boos, bang of gedesoriënteerd bent, ben je niet op één lijn met de waarheid. Je ziet de waarheid niet. Je interpreteert de wereld niet echt. Wanneer je de wereld interpreteert via de juiste manier zul jij je vredig voelen.

Voor hen die onrust kennen, die wanhopig zijn lijkt dit een onmogelijkheid. Maar het is geen onmogelijkheid. Daarom blijven we vragen om je vergevingsoefening te doen, om het verleden los te laten, om op te houden met je zorgen te maken over de toekomst, haar in de handen van het Goddelijke te leggen en aandacht te schenken aan dit moment, aan dit heilige moment waar je kan kiezen voor liefde of voor angst.

Kies je nu voor angst, dan heb je er last van.
Kies je nu voor oordeel, dan is er een gevoel van lijden.
Maar als je kiest voor acceptatie, als je kiest voor vergeving, dan vind je vrede en in die vrede creëer je een mooie toekomst.

Je toekomst komt niet uit het verleden. De toekomst komt uit dit eeuwige nu waar je nu beslist over wat je in de toekomst wil door jouw keuze voor liefde of angst. Het gebeurt nu allemaal in dit heilige moment.

Wanneer jij de toekomst de last geeft van het verleden, vervuil je alleen dit huidige moment met het verleden. Dat is wat je doet. Je haalt een herinnering aan iets hatelijks op, besluit dat het echt is en voelt de pijn.

Op dat moment geef je je vermogen op om een andere toekomst te creëren en garandeer je dat de toekomst eruit ziet als het verleden. En zo lijkt het erop dat al je zorgen en je verdriet nooit eindigen.

Het is nu, geliefden, in dit heilige moment nu, dat jullie de keuze maken en beslissen.

Vergeef, kies voor vrede en je toekomst zal gedijen.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten