woensdag 8 september 2021

Les 252 ~ De Zoon van God is mijn identiteit. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is het fundamentele probleem: als je aan jezelf denkt denk je niet direct aan iets groots, je vindt jezelf niet groot genoeg.

Het ego is soms erg luid en onbezonnen en soms erg angstig en zwak. Het schommelt tussen deze twee. Maar je beschikt over een grootsheid die voorbij de tijd gaat, voorbij het lichaam, voorbij alles wat jij je in deze wereld maar kunt voorstellen.

Zie je, je speelt met het kleine speelgoed van deze wereld, de auto's, de lichamen, de kleding, het haar, de make-up, de tropische vakanties, het werk dat je doet.

En al deze dingen lijken zo belangrijk, maar ze zijn niets, absoluut niets vergeleken met het licht dat in jou is, dat je in je hebt,
vergeleken met het vermogen tot creativiteit dat je in je hebt,
vergeleken met het vermogen om lief te hebben dat in jou is.

Dus we willen graag dat je vandaag dieper graaft en jezelf de vraag stelt hoe jij vandaag jouw spel kan spelen:

Hoe kan ik dat wezen zijn waar deze les over spreekt?

Kan ik rustiger worden?

Kan ik genereuzer zijn?

Kan ik vriendelijker zijn?

Hoe kan ik mijn creativiteit meer naar buiten brengen?

Kan ik ondernemender zijn?

Waar hou ik mezelf klein?

Waar verberg ik me achter mijn angsten?

Kies vandaag een angst waarvan je weet dat die er is - en jullie kennen allemaal angst - en vraag jezelf af:

Wil ik de rest van mijn leven klein blijven door deze angst?

Je kan geloven dat het je kan doden, je kan geloven dat het je kan ruïneren, terwijl je in feite veel groter bent dan die angst.

Begin in je geest beelden te koesteren van jezelf die die angst overwint. Visualiseer beelden van jezelf die het spel speelt dat past bij de overtuiging Kind van God, Zoon van God, Dochter van God te zijn.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten