donderdag 14 oktober 2021

Les 288 ~ Laat me vandaag mijn broeders verleden vergeten. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het laatste wat het ego wil horen is dat jouw redding ligt in het vergeven van het verleden van je broeders en zusters omdat je vasthoudt aan een zienswijze van afscheiding en verschillen tussen jou en je broeders en zusters.

Als er een conflict is zeg je dat de ander niet zo goed is als jij, dat de ander iets onvergeeflijks heeft gedaan en dus moet die ander in de ogen van God minder geliefd zijn dan jij bent.

Dit is natuurlijk niet waar, maar dat is wat je gelooft als je wrok koestert. En het is onmogelijk vooruit te komen in je spirituele evolutie zolang je deze overtuigingen over een ander hebt.

Het maakt niet uit of het iemand is die je kent of iemand uit een of andere geschiedenis. Als je iemand veroordeelt als schuldig aan een onvergeeflijke zonde, dan verhinder jij jezelf om verlossing te bereiken, wat het ware en volledige begrip is van eenheid, van het één zijn van jullie allemaal.

Dat is wat verlossing is, het is de snelweg naar verlichting. En het is in dit begrip dat jou je vrijheid wordt gegeven.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten