dinsdag 6 juli 2021

Les 188 ~ De vrede van God straalt nu in mij. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

De vrede van God straalt vandaag in jou. Ze is alleen bedekt met wat vuil en rommel die niet echt in je geest thuishoort. Het is alles wat jou vandaag lijden geeft – beperkende gedachten, beperkende overtuigingen, gedachten en overtuigingen die je terroriseren met angst.

Dit begrijpen is een diep besef dat vitale levenskracht, creativiteit, liefde je ware aard is. Alle andere prikkels en verstoringen zijn niet je ware aard, maar ideeën die je gelukzaligheid in de weg staan.

Liefde is gelukzaligheid. Vrede is geluk. Wanneer je die momenten op deze aarde hebt, … jullie hebben ze allemaal gehad, waar je volmaakt gelukkig bent ..., je doet misschien niets, je kunt gewoon op een boomstam zitten en uitkijken over de oceaan of je kunt in een park naar de vogels luisteren of je kunt lekker in je warme bed liggen en je perfect en volmaakt gelukkig voelen, je hebt helemaal niets nodig.

Die momenten zijn inderdaad kostbaar. Ze laten je zien dat het niet om luxe auto's en grote bankrekeningen gaat. Het gaat over vrede. Die momenten laten je zien dat gemoedsrust het kostbaarste geschenk is dat jij jezelf kunt geven.

Als je dus negativiteit tegenkomt - opvliegendheid, ongeduld, scherpe tong - onthoud dan dat dit niet je natuurlijke staat is; dat dit iets is wat je geleerd hebt. Het is een vervorming. Dit is iets dat niet echt in orde is en we willen dat je het op die manier ziet. In plaats van te zeggen: "Ik ben een vreselijk persoon omdat ik die persoon niet mag." In plaats van te zeggen: "Ik ben een vreselijk persoon omdat ik kleinerend, oppervlakkig of sarcastisch ben..." of welke misdaad je ook begaat, beschouw het niet als jezelf. Zeg: ‘Aha, dit is een van die aspecten die de zuiverheid van mijn geest vertroebelt. Dit is zo’n kleine vervorming. Dit is niet wie ik ben, hoewel het zo lijkt te zijn.  Het komt uit mijn mond, ja, het idee vormt zich in mijn geest, maar dit is niet de ware ik. De ware ik is vriendelijk, genereus, liefdevol en creatief en gelooft in de waarheid van deze leringen.'

Dus als je twijfelt en je geloof verliest, kies je de kant van het ego. Daar is wanhoop, dood, ziekte, angst, zorgen en eenzaamheid. Keer terug naar onze kant zodra je voelt dat je naar beneden duikt, zodra je voelt dat je naar de duisternis gaat. Doe je best om te voorkomen dat je daarheen gaat door Een Cursus in Wonderen op te pakken of een van deze video's te bekijken.

Doe je best om te voorkomen dat je de duisternis in gaat. Gebruik het als een goede les om te zien wat er in je hoofd omgaat. Als je te veel negatieve overtuigingen, gedachten en ideeën hebt daal je regelmatig af de duisternis in. Maar vraag jezelf, elke keer dat je gaat, dan af: ‘Wat dacht ik de seconde voor ik de duisternis begon in te gaan? Welke liefdeloze gedachte had ik over mezelf of iemand anders vlak voordat ik afzakte?’ Je zal beginnen zien dat het een keuze was, misschien een onbewuste keuze, misschien een minder intelligente keuze, maar het was een keuze. Je had een gedachte die liefdeloos was, je geloofde die gedachte en die gedachte bracht je in het rijk van het ego.

De volgende keer dat het gebeurt en je blijft je hier bewust van door jezelf af te vragen: ‘Wat heb ik gedaan vlak voordat dit gebeurde’, zal je het omzeilen en zeggen: ‘Ik hoef daar niet naar toe te gaan. Ik hoef deze liefdeloze beslissing niet te nemen. Ik hoef mezelf of iemand anders niet aan te vallen. Ik kan vrij zijn van deze overtuigingen en ideeën en hoe minder ik ze kies, hoe minder vaak ik ze kies, hoe vrijer ik ervan zal worden.'

Ik ben diegene die je kent als Jezus en we zullen morgen weer met je praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten