zaterdag 17 juli 2021

Les 199 ~ Ik ben geen lichaam. Ik ben vrij. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dat was de les die ik leerde op de dag van de kruisiging. Ik ben niet een lichaam, ik ben vrij! Ik ben niet gebonden aan de wetten van deze wereld en jij ook niet als je ze begrijpt en als je liefde en vergeving beoefent.

Dat is de vereiste. Je moet jezelf afstemmen op de waarheid, niet op de onjuistheid die het lichaam klaarblijkelijk verschaft. Het lichaam zegt je dat je gescheiden bent. Het lichaam zegt je dat je alleen bent. Het lichaam zegt je dat je sterft. Het lichaam zegt je dat je pijn voelt. Het lichaam is het ultieme wapen van het ego. Als jij je niet op het lichaam concentreert, maar op de geest, als je de geest traint, liefde nastreeft en aanvalsgedachten loslaat, zal je lichaam voor zichzelf zorgen omdat het zal gedijen op die frequentie die je vasthoudt.

Wanneer jij je concentreert op het lichaam en je het de gever en ontvanger maakt van alles wat je wilt, word je heel, heel angstig.

Velen van jullie kunnen dit beamen. Zodra je begint te proberen het lichaam te vormen en te kneden door middel van een dieet, lichaamsbeweging of zelfs alleen maar het lichaam beoordelen, ga jij je slechter voelen. Je voelt je minder liefdevol naar jezelf. Je zult je meer onderdrukt, angstiger, materialistischer gaan voelen. Dat komt omdat jij je concentreert op het minst liefdevolle aspect van je ervaring hier, namelijk het door het ego aangedreven lichaam.

Nu is het lichaam op zichzelf een neutraal object, maar wanneer het ego het gebruikt als lokaas, als materiaal voor oorlog, wordt het een heel, heel liefdeloos ding.

Wanneer je ervoor kiest om liefde na te streven en je ben niet gefocust op het lichaam, maar op je creativiteit, op je kwaliteiten, je uitstraling, het uitbreiden van je vriendelijkheid en vrijgevigheid, dan wordt het lichaam een nuttig hulpmiddel.

Wat jullie met deze les moeten leren begrijpen is dat het enige echte geldige gebruik van het lichaam is dat het een hulpmiddel is om je naar huis te brengen, om lief te hebben, niet door het te gebruiken als een seksueel object, niet door het te gebruiken als een object van schoonheid, maar door het gebruik ervan als een hulpmiddel dat is ontworpen om je mee te nemen op een reis door je eigen bewustzijn.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten